hoe kan het dat mensen precies de zelfde dingen kunnen zeggen?

ik heb heel vaak dat ik iets zeg tegelijkertijd met mijn moeder. bv, ik en zij zeggen precies op het zelfde moment "sommige mensen". eerst dacht ik dat het toeval was, maar we hebben het nu wel heel veel. het gebeurt ook met dingen. zij denkt dan iets en ik doe of vraag het. het gebeurt ook andersom

ik vind het vreemd en heb er zelf geen verklaring voor

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
4.2K

Het beste antwoord

Hoe langer en beter je elkaar leert kennen, hoe meer je van de ander weet hoe deze denkt en handelt.
Dus zal je regelmatig op excact de zelfde manier reageren, vragen, antwoorden.
Sommige mensen kunnen dat wat beter dan de anderen.
In de aanwezigheid van de ander, kunnen deze mensen, van die ander aanvoelen, wat ze denken, voelen, willen zeggen enz.
Vlak voor dat moment is aangebroken, kunnen deze mensen hier al op reageren, puur op hun gevoel, dus zonder er eerst over na te hoeven denken.
Soms noemen we dat ook op de zelfde 'golflengte' zitten.
Het aanvoelen, of invoelen van de ander, wordt ook vaak toegeschreven aan bepaalde spirituele zaken, voor de een zeer omstreden , voor de ander vanzelf sprekend.
Hoe dichter spiritueel je naar elkaar groeit, hoe vaker het zal gebeuren.
Uiteindelijk kan je dan zelfs zonder woorden met elkaar communiceren.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dit hoort men wel vaker met familie leden, maar er is nog geen duidelijke verklaring voor, het kan natuurlijk ook gewoon toeval zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als familie ben je zó op elkaar ingesteld dat je natuurlijk met gemak wel op elkaar begint te lijken en door je opvoeding denken jullie vast en zeker ook wel over bepaalde dingen hetzelfde en hebben jullie over bepaalde dingen dezelfde reactie!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
deze mensen hebben dezelfde denkwijze en dezelfde manier van redeneren, dus zullen vaak op hetzelfde uitkomen in het trekken van een conclusie of het zeggen van dingen