Kan je op latere leeftijd helderziend/horend worden

Momenteel houdt ik mij ( veel) bezig met het spirituele en zou bovenstaande eigenschappen( die we alleen hebben) willen ontwikkelen. Of is het zo dat je met die gave wordt geboren

Toegevoegd na 53 minuten:
Als iemand een goed boek studie o.i.d weet dan hoor ik het graag.

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
6.3K

Het beste antwoord

Nee, die gaven kun je ontwikkelen.

Als je maar begrijpt dat deze gaven worden gehinderd door het leven.

Als je als baby wordt geboren, dan heb je nog geen blokkades en kan de energie vrij stromen. Naarmate je opgroeit en verder komt in het leven, zal je in meer of mindere mate te maken krijgen met blokkades. Ontstaan door emotionele leed, instellingen/opvattingen, overerving, voedsel, enz.

Deze blokkades houden niet alleen je gezondheid tegen, maar ook je gaven.
Dus oplossen van de blokkades zal uiteindelijk ook resulteren dat je gaven vrij kunnen worden om zich te kunnen ontwikkelen.
Dan kom je erachter dat die gaven al altijd in je hebben gezetten. Maar altijd gevangen in je manier van denken en binnen je blokkades.

De gaven verschillen per persoon, dus je kan op voorhand nog niet voorspellen welke gaven jij hebt.
We zijn er allemaal mee geboren.

Heb geduld, ga vooral verder met je ontwikkeling, richt je ook op je gezondheid en de energie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (15)

nadat de fontanel is dichtgegroeid , verdicht de mens om zich met praktische aardse zaken te gaan bezighouden. Als we als we ouder worden genoeg aardse zaken hebben gedaan , kan er door oefening weer plaats komen voor minder logische zaken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je er in gelooft,kun je helderziend worden op elke leeftijd!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja, dat kan. Dat is een kwestie van die gave ontwikkelen. vind de juiste "leraren".
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja hoor, ook al is het niet aangeboren kun je het nog leren
Je hebt aangeboren gaven, en die heb je vaak zo onder de knie.
En dan zijn er nog gave die niet aangeboren zijn, maar in princiepe kun je alles leren, het zal alleen iets meer geduld en tijd kosten, dan de aangeboren gave.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alles kan als jij er zelf maar in gelooft. Ga eens praten met iemand die helderziend is er zijn mogelijkheden om die gaven verder te ontwikkelen. Al noem ik het gewoon intuitie en geen spirituele gaven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Edje intuitie en helderziend zijn 2 heel verschillende dingen hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij mij niet hoor, ik geloof namelijk niet in helderziendheid.
Mocht je iemand vinden die werkelijk 'helderziende' is, laat deze zich dan aanmelden bij de 'million dollar challenge' van James Randi. Deze zal eenvoudige testen uitvoeren om de claims te beoordelen. Mocht men werkelijk helderziende zijn, dan kan men zomaar 1 miljoen dollar mee naar huis nemen. Er zijn al heel wat mensen bij Randi geweest, waaronder Dereck Ogilvy. En nee, die nam ook niets mee naar huis want ook hij faalde voor de test.

Met andere woorden: nee. Niet jong, niet oud, nooit. Helderziend zijn is iets wat veel mensen denken te zijn maar dat is slechts een illusie. Bekijk de film 'messiah' van Derren Brown om in te zien hoe het werkelijk zit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jazeker, maar ontwikkelen zou ik het niet noemen... Soms komt het voor na een val, of na een ongeluk, dat iemand plotseling helderziend of helderhorend wordt...

Iedereen is met helderziendheid of helderhorendheid geboren, maar bijna iedereen groeit er weer uit, dus verleert het... Bij babies is bekend dat ze tot ± maximaal 6 maanden alles horen als ze slapen, die slapen dus terwijl alles bewust opgevangen/gehoord wordt... Is dat geen helderhorendheid?

Maar dat valt bijna altijd weg als men ouder wordt...

Na een val, of ander trauma kan het plots daar zijn, dat helderziende of helderhorende... Vergeet niet dat er ook mensen zijn die helderproeven... Die proeven de waarheid in een verhaal bijvoorbeeld...

Ontwikkelen kan ook, maar dat is niet zo eenvoudig... Ik zal je een hint geven van hoe dat kan gaan...

Het is heel moeilijk om de verantwoordelijkheid van helderziendheid te dragen, want kennis maakt je verantwoordelijk voor die kennis... Dat is simpel toch? Dus als je kunt zien dat iemand in het verleden iets deed, dan mag je daar niets van zeggen, als het niet past, als het niet mag, dan moet je doen alsof je het niet weet... Dat is niet makkelijk... En die verantwoording moet je kunnen dragen, het mag jouw houding naar die persoon niet beïnvloeden, dat is niet makkelijk... Zo mag je iemand die ziek ik niet naar het ziekenhuis sturen terwijl jij ziet dat hij voluit kanker heeft, omdat hij er niet om vroeg/vraagt... Dat te kunnen laten is zeer moeilijk...

En kun je in de toekomst kijken dan is het nog veel en veel moeilijker... Kun jij een weg nemen waarvan jij weet dat je dan een ongeluk gaat krijgen met dodelijk afloop? Kun je dat? Dat is dus zeer moeilijk, zo niet schier onmogelijk, daarom zijn er zo weinig helderzienden die in de toekomst kunnen kijken, in het verleden gaat nog wel, maar in de toekomst is erg moeilijk...

Je kunt alleen iets zien als het voor jou niet te traumatisch is... Dus leer je het aan te kunnen om alles te zien, dan zal alles meteen aan jou geopenbaard worden... Dat is de enige opleiding tot helderziende... Kun je overal tegen en kun je de kennis voor jezelf houden, als je dat kunt wordt je vanzelf helderziende, daar hoef jij niets extras voor te doen, dat gebeurt dan vanzelf... Automagisch...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kende iemand die dus in de toekomst kon kijken, en die kon er blijkbaar niet mee omgaan, die heeft zelfmoord gepleegt :-( Het is een van de gave's die ik niet wil hebben.
Aloewel ik het ook een beetje heb, veel dingen die ik zeg, komen de volgende dag uit, bv ik zeg kijk maar uit, voor je het weet heb je een ongeluk met je auto, volgende dag "bang" tegen een andere auto, en dan zit ik naast de bestuurder erbij.
Was maar een kleine botsing maar toch :-(
En zo wel meer dingen.
AWM
14 jaar geleden
Een lang antwoord, waar inhoudelijk niets van waar is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je het mij vraagt het beste antwoord.
Helderziendheid is geen pretje, het is inderdaad een grote verantwoordelijkheid, en je kunt het bijna nooit uiten, dus lijkt me logisch dat je deze gave pas krijgt wanneer je hem aan kan.
Ik heb alleen wel het idee, dat het kan groeien van kleine dingen naar extreem, om er mee leren om te gaan.
Ik zit nu in zo'n beginstadia. Van mij heb je al een + Xinix.
En als ik je er nog meer kon geven, dan deed ik da nu ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat stop jij ineens veel energie in een mooi en goed antwoord, ben blij dat het beter gaat met je.
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Plus
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
interessant antwoord Xinix +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mooi Xinix! Dikke +!
Vraag het aan een helderziende. Die kijkt even in d'r glazen bol en ziet meteen of jij helderziend wordt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eigenlijk is ieder mens in staat helderhorend of helderziend te zijn , of te worden.
Kinderen tot een jaar of 7 zijn het bijna altijd.
Later krijgt de zichtbare wereld er weer vat op en verdwijnt het bij de meeste kinderen.
Je veel bezig houden met spirituele zaken is geen enkele garantie dat je het ook zou kunnen, sterker nog, je kan het nooit afdwingen of even leren.
Ook niet door boeken te lezen, of een workshop te doen.
Het overkomt je gewoon, als je er aan toe bent.
Alles wat je echt wilt op dit gebied, moet je loslaten en vergeten, terug naar de pure basis, vanaf dit punt is het misschien mogelijk iets waar te nemen, meer dan iets zal het niet zijn en waarschijnlijk ook nooit worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vaak als je helder- van het een of het anders bent (aangeboren talent) dan heeft het zich wel al vaak in de kindertijd aan je geopenbaard.

Denk na over wie je was als kind en of je misschien wel eens opmerkingen kreeg van:
"die is niet helemaal van deze wereld",
"die moet nog landen",
of iets dergelijks.

Zo niet, ga dan niet specifiek zitten oefenen op iets wat waarschijnlijk niet je grootste talent is.

Dan is het misschien gewoonweg de juiste tijd aangebroken voor jouw spirituele verdieping.

Dat heeft minder met talent en de ontwikkeling van dat talent te maken ('helder'- ),
maar meer met persoonlijke ontwikkeling en zelfkennis van doen!

Iedereen heeft namelijk een aardse en een hemels helft. Wanneer je je spirituele helft ontdekt, raak je goed in balans en kun je je ware talenten gaan manifesteren!

Succes!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als je hoornvlies stijver wordt, als je eerst slechtziend was wordt je daarna dus beterziend
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan kan wel, mits je een spirituele ontwikkeling hebt.
Eigenlijk moet je weer leren om kind te zijn, onbevangen, niet veroordelend, open en liefdevol.
Dan kan het dat deze gave zich zal openbaren, waar je weer andere mensen mee kan helpen, mits je het eigen ego er uit houdt.
Je zult heel veel aangeleerd gedrag moeten afleren, omdat je te veel gehard kan zijn, en je gevoelsleven toegestopt.
Ik weet dat heel veel kinderen die worden geboren helderziend en voelend zijn.
Dit komt omdat ze nog niet geaard zijn, omdat ze zo vers uit het hemelrijk komen.
Jammer dat veel ouders deze signalen die kinderen afgeven niet serieus nemen, of naar het rijk der fabelen verwijzen.
Zo worden kinderen al jong gehard en van hun pad afgeleid.
Ik wens je veel licht toe.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En waarom niet ook heldervoelend, helderruikend,
helderproevend, of helderwetend?
Ben je dan esoterisch als je dan blijkt te hebben?

Ik vind het zo jammer dat "het spirituele" verward wordt met dit soort termen.
Maar misschien, als je de juiste boeken leest en cursussen volgt en het juiste geloof hebt, kan je er wel wat aan hebben.
En word je dan, of kan je dan worden: astroloog, paragnost, numeroloog, paranormaal, tarotist, medium?
Of raadgever, mental coach, relatiecoach en lichaamscoach of een geestelijk intermediar?
Of toch wichelroedeloper, auraziener, aurafotograaf, pendelaar, telepatisch, intuitief, leylijnzoeker, divinatie-kenner, aardstraalvinder of radiësthesist?

Voor mij heeft spiritualiteit in de breedste zin te maken met zaken die de geest (Latijn spiritus) betreffen. Het woord wordt op vele manieren gebruikt en kan te maken hebben met religie of bovennatuurlijke krachten, maar de nadruk ligt op de persoonlijke innerlijke ervaring. Verkregen door o.a. meditatie en zelfreflectie.
Zoals de Boeddha dat heeft meegemaakt.
Boeddhisme is een levensbeschouwelijke en religieuze stroming zonder een god te aanbidden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helderzien,horen,proeven,ruiken.....is niets anders dan het vermogen boven je beperkte ervaring uit te stijgen en een bredere kijk op alle zaken hebben. Het is de vaardigheid om iets op te vangen van de grotere waarheid om je heen.

De eerste stap in het ontwikkelen van je begaafdheden is beseffen dat je ze hebt. De tweede stap is je gaven te gaan gebruiken. Je gaven zijn zwak..onderontwikkeld.

Zie je gave als een spier.. train hem...daag m uit...schenk er aandacht aan.
Schenk aandacht aan elk intuitief idee dat je ergens over krijgt, aan alles wat je voelt, aan elk " vermoeden" dat je bevangt.
Handel vervolgens naar wat je "weet". Laat je verstand je er niet van weehouden. Laat je angst of je twijfel je niet inpalmen.
Hoe meer je onbevreesd op je intuitie afgaat, hoe meer je intuitie je te hulp zal komen.

Je had de gave altijd al.. alleen schenk je er nu aandacht aan...

citaat: Neale Donald Walsch
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit topic is jaren geleden geplaats zie ik, maar ik reageer toch. De mensen die hier beweren dat je paranormale gaven zo kunt ontwikkelen hebben ongelijk. Het moet namelijk bij jou en je leven passen of je dat kan. Er zijn mensen die er jaren in oefenen maar geen resultaat zien en anderen hebben een gave al ontwikkeld zonder daar ooit les in te hebben gehad. De conclusie is dus dat het in je zit. Ik ben het er mee eens dat iedereen diep van binnen in z'n ziel paranormale gaven heeft verborgen maar niet iedereen kan ze ontwikkelen. Dat moet je als kind al in enige mate hebben gehad. Wel kan het zo zijn dat je vanuit je onderbewustzijn interesse hebt in het paranormale en er misschien wel degelijke sterke gaven in je verborgen zitten die je kunt ontwikkelen, maar verwacht er niet teveel van. Maar oefening baart kunst zeggen ze en niet geschoten is altijd mis!
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Erna55
5 jaar geleden
Nog niemand heeft kunnen bewijzen dat hij of zij paranormale krachten had. Wanneer je dit kunt laten zien staat er een grote prijs te wachten.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_prijzen_voor_bewijs_van_het_paranormale