Kan ik beter een spirituele partner zoeken?

Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat spritualteit bij vrouwen leidt tot een actiever seksleven.

"For women, however, spirituality was the strongest
predictor for the number of sexual partners, the frequency of sex, and the tendency to have sex without a condom. "

En ook nog een keer zonder condoom...
Is dat in Nederland ook al een keer onderzocht, en/of is dit herkenbaar?

Bron:http://www.livescience.com/health/090930-spirituality.html

14 jaar geleden
2.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
als ik denk aan de tantra-variant op sex gebied dan begrijp ik de vrouwen wel want die variant is het vereren van de vrouw [beknopt uitgelegd].
en voor de man is dat ook zeer aangenaam.
AWM
14 jaar geleden
Kijk, daar kan ik wat mee!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Who the hell is Sally Law?
Never heard of!
Wat een kul onderzoek.
Straks gaan ze nog onderzoeken of de lengte van het tweede middenhandsbeentje wat zegt over de intelligentie van de moeder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hè.. Esme, is er eindelijk een wetenschappelijk onderzoek waar ik me in kan vinden, noem jij het een kul onderzoek...
:(
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Is het nou kul of k*t?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hou het altijd netjes :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, ik wachtte al iemand over tantra gaan spreken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Kashmir, en nu in het nederlands?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lange leve google traslator
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
google translator* (mensen raken tegenwordig gauw in de war)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Lang leven Tantra:)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, dat bedoel ik. Gauw in de war :)

Het beste antwoord

Als je op zoek bent naar een actiever seksleven, dan zou ik dat doen lampie!

Toegevoegd na 35 seconden:
Tenslotte is het een wetenschappelijk onderzoek die het heeft aangetoond, wat wil je nog meer?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Mwah...empirisch onderzoek uitgevoerd door mijzelf ... levert andere uitkomsten op. Maar dat kan aan de onderzoeker liggen.

Toegevoegd na 33 seconden:
empirisch & participerend
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Zijn je onderzoeksresultaten ter inzage?
Er gaat niks boven de wetenschap! Vooral blijven zoeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat een ontzettende nonsens.Ik zou zeggen tegen de wetenschappers:onderzoek dingen die werkelijk van belang zijn.Je kunt nooit zoveel mensen generaliseren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Maar moet lampje nou wel of niet op zoek naar een spirituele partner?
AWM
14 jaar geleden
Wetenschappelijk onderzoek kan en mag nooit generaliseren. Ze doen een steekproef die geacht moet worden representatief te zijn, binnen bepaalde foutmarges.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Stippel,waarom niet? Als hij maar niet verwacht dat spirituele vrouwen allemaal aan dit nonsens beeld voldoen.
AWM
14 jaar geleden
@Colinda: Als je een wetenschappelijk onderzoek wilt aanvechten zul je het onderzoek moeten lezen en aanvechten. Het zomaar 'nonsens' noemen helpt niet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat dit onderzoek een ontzettende nonsense is, is te zien al in de beschrijving van de vraag.
Nee, dan wordt je gillend gek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Ervaring?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, want ik ben jouw niet. Maar het lijkt dat je nu al gillend gek wordt van al die spirituele onzin vragen hier op GV. Moet je nagaan als je een spirituele partner hebt.
AWM
14 jaar geleden
Nou ja, dit onderzoek was nieuw voor me.
Misschien heeft Cruyff toch gelijk met: "Elk nadeel heb zijn voordeel..."
Het beste is toch altijd niet op zoek te gaan naar een partner.
14 jaar geleden
Als ik hier antwoord op moet geven met in mijn achterhoofd de vraag over spiritualiteit en hersenbeschadiging,dan lijkt het me een kwestie van afwegen. Als je elke nacht(en misschien ook wel overdag) wilde en overdadige sex met je partner wilt en je ziet er geen been in,om de rest van je leven op haar te moeten passen,opdat ze geen rare dingen(want hersen beschadiging) uithaalt,dan zou ik zeggen ga vooral je gang!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Sowieso een +1, want dit stemt tot nadenken...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn spirituele hersenbeschadiging geeft me in dat ik je moet plussen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahaha +1
Ja dat kan eventueel wel doen. Als jij zegt dat dat goed en beter is. Is dat goed voor jou alleen de nadruk ligt toch op de persoonlijke innerlijke ervaring...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je hart erniet naar uitgaat om samen met een vrouw te willen leven met liefde voor haar, maar de sex belangrijk vind,lijkt mij niet verstandig om naar iemand die spiritueel is te zoeken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Spituele mensen zijn hoogsensitief, dus uitermate gevoelig voor de wereld om zich heen, ze kunnen zich beter inleven in de ander, pikken makkelijker emotie van de ander op, leven veel intenser en zijn vaak beter gericht op de ander.
Ze kunnen dus ook beter de behoefte van de ander inschatten en er na handelen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
volgens mij wel als jij op zoek bent naar een sekspartner.
ik ben er namelijk van overtuigt dat bij vrouwen spiritualiteit een effect heeft op hun seksleven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hummmm... daar moet ik toch even over nadenken hoor... Antwoordman... dus spirituele vrouwen hebben niet alleen meer sex.. maar ook nog es met meerdere partners.. Dat eerste klinkt zonder meer aannemelijk.. dat 2e doet vragen bij me rijzen.. waarom met meerdere?

Is dat omdat ze al snel uitgekeken zijn op niet spirituele partners? Is dat omdat spirituele mannen precies tegengesteld reageren? Hetzelfde artikel stelt tenslotte:

" The study found that spiritual men weren’t sexually affected — in fact, their frequency of sex
decreased. The researchers figure men might not view spirituality as sexual because they biologically don’t think of sex as a gateway to emotional intimacy"

Wacht even... dus spirituele vrouwen zoeken meer nog dan niet spirituele vrouwen naar een partner die emotionele intimiteit kan bieden?
Die emotionele intimiteit vindt ze niet bij een niet spirituele mannelijke partner... en bij een mannelijke partner die wel spiritueel is, heeft ze wel die platonische intimiteit maar ligt de frequentie van sexuele intimiteit een stuk lager... HUMMMM

Antwoordman.. ik begin te denken dat de onderzoekers iets over het hoofd hebben gezien.. ik begin te denken dat de reden voor het " zonder condoom" wel eens zou kunnen zijn dat spirituele vrouwen het liefst sex hebben met ... elkaar..

Oei oei Antwoordman.. dan zou ik maar vast gaan sparen voor een fikse verbouwing... Als dat je iets te ver gaat heb ik nog wel een paar spirituele boeken voor je staan hier.
Kun je op z'n minst een avondje de indruk wekken dat...

;)

Hartelijke groet,
GEE