Is het zien van dubbele getallen een teken van engelen? Zoja wat willen zij hiermee duidelijk maken?

Toegevoegd na 1 dag:
Ter verduidelijking: ik zie overdreven vaak getallen als 11.11 12.12 22.22 09.09 en ga zo maar door. En dan bedoel ik met name op de digitale klok. Misschien is het een tic maar het schijnt dat er meer mensen zijn die deze getallen vaak zien en deze als tekens van engelen beschouwen. Vandaar de vraag..

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
43.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dus als ik 11 of 22 type is dat een teken van een engel? Als het goed is weet je nu ook wat ze duidelijk willen maken.
Cryofiel
10 jaar geleden
Wat bedoel je met "het zien van dubbele getallen"? Ik bedoel, het kan een teken van dronkenschap zijn... Serieus, bedoel je dat je veel getallen ziet waarin hetzelfde cijfer twee keer voorkomt? En dan alleen getallen als 11, 22, 33 enzovoort, of bedoel je ook getallen als 144? Of 37250718, omdat daar de 7 twee keer in voorkomt? Of bedoel je dat je ergens het getal 42 ziet, en dat je kort daarna opnieuw het getal 42 ziet? Of misschien bedoel je toch iets anders? Graag verduidelijking...
Ritsuka
10 jaar geleden
als jij gaat letten op dubbele getallen, ga je ze heel vaak zien.
net als dat je zwanger wilt worden, dan zie je overal vrouwen met dikke buiken en baby's, etc.
het is iets wat je jezelf aanpraat lijkt mij. Een dubbel getal is niets speciaals aan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb dat sterk met het getal 12, vooral als het 12 uur 12 is, ik hoorde dat er in België een spirituele club was, van mensen die telkens maar het cijfer 12 tegen kwamen, ja dat zet je weer aan het denken, maar ja iedere vlinder zou ook een boodschap kunnen zijn, of een wit veertje op de grond, ach het is wel aardig er zo over te denken, maar verders.............ach, het leven is al lastig genoeg zonder al die dubbele cijfers.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bekijk dit eens...... http://www.youtube.com/watch?v=Op8vfrLncMY Bron:
Youtube
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ter verduidelijking: ik zie overdreven vaak getallen als 11.11 12.12 22.22 09.09 en ga zo maar door. En dan bedoel ik met name op de digitale klok. Misschien is het een tic maar het schijnt dat er meer mensen zijn die deze getallen vaak zien en deze als tekens van engelen beschouwen. Vandaar de vraag..
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@vbv003: haha!! Die is leuk! Maar Ron Brandsteder is niet altijd even nuchter dus die geloof ik niet meer
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
zie bron als je het wil geloven http://spiritueellicht.phpbb3.nl/viewtopic.php?f=12&t=45
Cryofiel
10 jaar geleden
Het probleem met dat soort bronnen is dat je evenveel bronnen kunt vinden die iets compleet anders beweren. Nu is dat op zich nog geen probleem, want soms heeft de ene bron een verhaal dat ergens op is gebaseerd en beweert de andere bron gewoon maar dat het nu eenmaal zo is omdat het nu eenmaal zo is. Dan kun je een keuze maken. Maar als beide bronnen beweren dat het nu eenmaal zo is omdat het nu eenmaal zo is, hebben beide bronnen precies evenveel (of eigenlijk: even weinig) gelijk, ook al beweren ze exact het tegenovergestelde. Twee bronnen die exact het tegenovergestelde beweren en die toch allebei precies evenveel gelijk hebben... trek zelf je conclusie...

Het beste antwoord

Na je toelichting in de reacties begrijp ik wat je bedoelt.

Dat is een bekend effect. Ritsuka heeft in een reactie onder de vraag al een goede aanzet gegeven van hoe dit effect wordt verklaard.

Bij de zwangere vrouwen van Ritsuka gaat het nog om iets dat je toevallig ziet. Het zien van dubbele getallen op een digitale klok is al een stuk minder toevallig, omdat je het onbewust stuurt.

Neem nu jouw geval. Het is je ooit opgevallen, en sindsdien is dit effect onbewust altijd in je gedachten. Als jij nu toevallig een digitale klok ziet die 14:10 aangeeft, zul je er geen aandacht aan besteden. Je zult die 14:10 direct vergeten, want het is niets bijzonders.

Als jij op de digitale klok echter 14:14 ziet, zul je direct vol aandacht zijn. Hee, zul je denken, alweer!!! Dus die 14:14 zul je heel goed onthouden omdat je er na een toevallige blik zelf veel aandacht aan geeft en er actief mee bezig bent.

Het resultaat? Aan het einde van de dag zul je de 14:10, de 15:07, de 15:45, de 16:28 en al die andere tijden die je hebt gezien, compleet zijn vergeten. Maar de 14:14 en de 17:17 heb je goed onthouden.

Ofwel: in JOUW herinnering heb je ALLEEN maar 14:14 en 17:17 gezien. En dat zou inderdaad heel bijzonder zijn ...

... als het waar zou zijn. Maar het is geen waarheid. Het is jouw selectieve herinnering. Vergelijkbaar met op straat alle kleuren auto's zien die er maar zijn, om daarna via selectief geheugenverlies al die auto's te vergeten behalve de lichtblauwe. Raar voorbeeld misschien, maar goed - ik wil er maar mee duidelijk maken dat je in dat geval oprecht van mening zou zijn dat er alleen maar lichtblauwe auto's op straat rijden. Je zou daar een betekenis achter gaan zoeken - maar die betekenis is er niet, omdat je zelf je eigen waarneming hebt gemaakt.

Met de dubbele cijfers is het precies zo.

Toegevoegd na 4 minuten:

Het is zelfs sterker. Hierboven noemde ik het voorbeeld van de 14:10 die je direct weer vergeet. Maar dat klopt net niet helemaal, bedacht ik me later.

Je ziet die 14:10, je vergeet die getallen, maar omdat je er onbewust zo mee bezig bent, weet je dat het niet lang zal duren voor er weer een dubbel cijfer verschijnt. Daardoor ga je, zonder het te beseffen, vanaf dat moment beter op de klok letten.

Als het dan 14:14 is, is de kans veel groter dat je dat "toevallig" zult zien.

Dus je onthoudt het dubbele getal niet alleen beter, je kijkt onbewust ook nog eens selectief. Zo zorg je voor je eigen waarnemingen, EN je onthoudt selectief precies die waarnemingen.

Cryofiel
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Cryofiel Best bijzonder dat je mijn antwoord (dat we zelf verantwoordelijk zijn voor hetgeen zich manifesteert onze leefwereld) in vraagt stelt maar dat je in de laatste alinea van jouw antwoord letterlijk schrijft:
" Zo zorg je voor je eigen waarnemingen" Dat komt in de praktijk op hetzelfde neer, toch? Anyway, Have Fun Anyway!
Cryofiel
10 jaar geleden
Nee, dat komt niet op hetzelfde neer. Je zorgt voor je eigen *waarnemingen*. De werkelijkheid verandert daar niet door. Net als bij de zwangere vrouwen van Ritsuka. Daarvan verschijnen er echt niet ineens veel meer als je zelf zwanger bent. Je neemt er wel veel meer waar dan vroeger.
Op een zijspoor: dit geeft precies aan wat ik bedoel wanneer ik zeg dat de eigen waarneming slechts een klein deel van het geheel is. De kunst is om de eigen waarneming en het geheel met elkaar in overeenstemming te brengen. Dus niet je concentreren op één aspect en daarmee de andere aspecten ontkennen. Ook geen conflict zien. Nee, overeenstemming, samenhang, heelheid.

Andere antwoorden (4)

Engelen zijn dienende geesten, geschapen door God.
Slechts soms worden engelen zichtbaar voor mensenogen.
Er bestaan verschillende soorten engelen met verschillende taken op aarde, waaronder het brengen van boodschappen.

Er zijn ook gevallen engelen.
Maar engelen hebben niets van doen met dubbele getallen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Het is een dwangneurose wat men wilt aanpraten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Op de website in de 1e bron staat dat het een teken van je beschermengel zou kunnen zijn +uitleg over de verschillende getallen
Op catharinaweb vind je ook uitleg over de getallen.

persoonlijk denk ik dat het toeval is, hoe vaak kijk je op de klok/pc/treintabel dat je géén dubbele getallen ziet en waarom hecht je daar geen waarde aan? Misschien is vijf over 11 wel een veel interessanter tijdstip dan 11 over 11. Wie zal het zeggen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vanuit een ruimer standpunt bekeken én indien jij voor het bestaan van engelen openstaat dan is alles wat jij waarneemt een teken van engelen.

De waarde die Jij zelf aan bepaalde tekens hecht is bepalend voor de wijze waarop jouw brein hiermee omgaat en de wijze waarop jouw brein hiermee omgaat is bepalend voor de karakteristieke transformatie-eigenschappen van de hormonen die je activeert.
Kortweg gezegd, jouw geloof en/of geloofsovertuiging bepaalt via hormonale processen welke verifieerbare werkelijkheid er voor jou volgt.
Je krijgt dus altijd bewijzen voor datgene waar jij in gelooft.

Dus ook als je ergens niet in gelooft dan geloof je in het tegendeel en dan activeer jijzelf via hormonale processen waarneembare bewijzen om dat tegendeel bij anderen aan te tonen.

Dus als jij bij het zien van dubbele getallen gelooft dat de engelen jou waarschuwen voor onheil dan ben Jij degene die via hormonale processen voor een onheilspellend waarnemingsveld zorgen.

En als jij bij het zien van dubbele getallen gelooft dat de engelen jou laten weten dat je overstelpt gaat worden met Geluk of Financiële overvloed dan zal zich dat ook gaan manifesteren al jij er maar sterk genoeg in blijft geloven.

Indien meerdere mensen in de juistheid van een bepaalde voorspelling geloven dan worden de activatiecodes ter transformatie van idee naar werkelijkheid versterkt worden en dan zal die voorspelling ook zich ook daadwerkelijk manifesteren bij een grotere bevolkingsgroep en het meest duidelijk waarneembaar bij diegenen die zich er bewust of onbewust het meest voor open gesteld hebben.

In wezen zijn alle tekens van het Universum (van de engelen) geprogrammeerd om constructieve transformatieprocessen op gang te brengen doch vanuit ons ongeloof verstoren wij zelf dat constructieve proces en dan lijkt het er op dat bepaalde zaken (of heel veel zaken) verkeerd lopen of onheil brengen.

Wijzelf zijn dus op eender welk moment verantwoordelijk voor hetgeen wij via de aard en/of het karakteristieke van onze bewuste én onbewuste geloofsovertuiging op gang brengen.
Bijgevolg zijn wijzelf en niemand anders verantwoordelijk voor hetgeen zich afspeelt in onze, als persoonlijk ervaren, leefwereld.

Dus in feite activeren wijzelf de engeltjes of de duiveltjes capaciteiten in onze leefwereld.

Dus je bent zelf een engeltje dat bij eender welke maan voor grote en kleine wondertjes blijft instaan ;-)

Liefs en vertrouw gerust op de constructieve bedoelingen van eender welk getal of signaal!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Cryofiel
10 jaar geleden
Wat fijn! We hoeven dus alleen maar met z'n allen heel hard te geloven dat er geen honger meer is, en zie: Afrika zal voldoende te eten hebben!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Cryofiel Indien je ervan uitgaat dat alles wat we ervaren sowieso een illusie is dan is er zelfs helemaal geen honger, ellende of eender welk tekort, toch? Het hangt er maar van af vanuit welk perspectief je naar de totaliteit van "Het Leven" kijkt hé. Ik ben er steeds sterker van overtuigd dat wij via onze intenties, onze overtuigingen en/of ons geloof inderdaad zelf activeren wat.
we ervaren of waarnemen. Je zou in die context onze hormonen als een drug kunnen beschouwen of benoemen.
Een drug (in de vorm van intelligentere hormonen dan de mens thans kan bevatten of meten) die onze kijk op een constante werkelijkheid doet afwijken waardoor het er op lijkt dat er vele zaken fout lopen.
Een drug die het ons onmogelijk maakt om het totale plaatje te bevatten wanneer onze hormonen aangemaakt worden tijdens overwegend rationeel denken.
Een drug die het ons mogelijk maakt om alles tegelijk waar te nemen, te bevatten en te begrijpen wanneer we ons in volle vertrouwen ontspannen. Andere intenties of andere geloofsovertuigingen activeren hormonen met andere invloed op ons waarnemings- en bevattingsvermogen. Ik vind dit een aannemelijke denkpiste die je zelf kan uittesten.
Je kan de zaken anders benoemen maar qua ervaring komt het wel op hetzelfde neer. Fijn weekend nog!
Cryofiel
10 jaar geleden
Indien je een passend uitgangspunt kiest, kun je alles voor waar aannemen wat je maar wilt. Een geschikt gekozen uitgangspunt is daardoor erg leuk om eens een flinke boom op te zetten met een lekker glas wijn in de hand bij een gezellig haardvuur. Of die boom iets met de realiteit te maken heeft, is een heel andere vraag. Het opzetten van zo'n boom kan helpen om de gedachten te vormen om om nieuwe verbanden te zien. Het hele bouwsel blijft echter puur theoretisch. Een intellectuele oefening. Leuk en op een bepaalde manier ook nuttig, maar niet meer dan dat. Daarna moet je ofwel toegeven dat de boom vooralsnog los staat van de realiteit, ofwel een manier zoeken om een verbinding te leggen tussen de realiteit en de boom.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Cryofiel, Mijns inziens zijn zowel illusie als realiteit een te relativeren begrip want hetgeen de ene als echt ervaart kan door x-aantal anderen met de beste wil ter wereld niet als dusdanig ervaren en/of aanvaard worden.
Wat de ene als realiteit ervaart zal op eender welk moment door x-aantal anderen onder de noemer larie, fantasie of illusie gecatalogeerd worden. Het gaat volgens mij ook helemaal niet om toegeven of gelijk halen.
Het gaat volgens mij om hetgeen je zelf als illusie of werkelijkheid ervaart en om hetgeen je daar dan zelf mee doet.
Niet meer, niet minder. En ja, er zullen altijd momenten zijn waarop elk van ons behoefte heeft om dieper in te gaan op bepaalde ervaringen doch op datzelfde moment zijn er alweer een x-aantal mensen die 100% tevreden zijn met de ervaring op zich en er totaal geen behoefte voor voelen om die ervaring te gaan ontleden. Hoe we als mens met eender welke ervaring omgaan en/of wat we als mens voor werkelijkheid of illusie waarnemen/ervaren verschilt dus niet enkel van de persoon op zich maar ook van het soort ervaring en de aard van de gemoedstoestand die deze ervaring met zich meebrengt.
Daar valt niet altijd een logische lijn in te ontdekken, dat kan je leren aanvaarden of blijven aanvechten. Ik heb ervoor gekozen om het anders ervaren, verwerken en verwoorden van anderen te leren aanvaarden voor wat het is en dat scheelt naar mijn gevoel een pak vermoeiende discussies en dat voelt heerlijk. Ik heb ook leren aanvaarden dat niet iedereen mijn zienswijze kan volgen of aanvaarden omdat ik er in geloof dat degenen die mij thans niet begrijpen wel beloond worden met de noodzakelijke ervaringen ter begrip van het thans onbegrepene. Amaai, wat een rijkelijke begrip-begrijpen-begrepen-constructie hé ;-) Toch denk ik dat je mijn standpunt wel kan begrijpen als je alles eens rustig op een rijtje zet. Hoe dan ook...
Bedankt om er te zijn zoals je bent want jij 'dwingt' een mens op jouw unieke wijze om kritisch om te gaan met hetgeen we ervaren. Liefs en fijne dag nog!
Als je denkt dat dat zo is, dan zou je ook zelf ook kunnen bedenken wat ze je duidelijk willen maken. Als iemand je het zou vertellen; het betekend -speciaal voor jou- dit en dat is dat net zo bedacht als wanneer je je verklaring zelf bedenkt namelijk.

Dus als je er toch in gelooft, bedenk dan gewoon je eigen betekenis. Dat is veel makkelijker.
Maar besef je ook dat het nietszeggend is. Dezelfde nietszeggendheid als een figuur in een wolk of de vorm van een vlek of allerlei andere toevalligheden. Gewoon leuk, verwondert, meer niet :-)

succes!