Als geesten bestaan waarom is het nooit bewezen? Bijvoorbeeld door middel van camera of geluidsband.

Je hoort wel eens dat bepaalde huizen spookhuizen zijn Waarom is dit nooit bewezen? Er is nog nooit iemand gezien die een spook op camera heeft vastgelegd of iets op een geluidsband heeft opgenomen. Zit het nu echt alleen maar tussen de oren?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
8.1K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wie in godsnaam gaat tegenwoordig een video als een bewijs nemen? Ik weet niet eens te zeggen of je moet huilen hier of lachen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zijn er genoeg hoor die een video aanzetten om te kijken of ze wat kunnen zien. En nee, ze zien nooit wat dus ga jij maar huilen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL

Het beste antwoord

Ja, het zit puur tussen de oren als iemand beweert zoiets te hebben waargenomen. Het internet staat trouwens bol van de filmpjes en foto's met wazige vlekken, waarvan men beweert dat het spoken zijn. Dus dat is wel weer lachen..
Plaatje bij antwoord
14 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Omdat ze niet bestaan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn in dat soort huizen foto's en videobeelden gemaakt met rare lichtvlekjes er op.
Maar dan moet er natuurlijk ook weer bewijs komen dat dat echt geesten zijn...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
video's zijn er gemaakt... maar het maakt niet uit want alles is te truceren. dus komt het niet op bewijs aan. als het klip en klaar vaststond dat er geesten bestaan, zijn het geen geesten meer, maar te specificeren wezens. dus je vraag kan hoe je hem nu stelt niet opgelost worden. een zelfde vraag zou zijn: hoe weet ik zeker dat ik nooit meer onzeker ben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wanneer je dood bent, ben je er niet meer (je hersenen werken niet meer), en dergelijke reincarnaties in de geestenwereld zijn te vergelijken met sprookjes. Zo denken veel mensen over geesten. Ze hebben hier vaak ook een goede reden voor. Wat mensen vaak overtuigt in het bestaan van dergelijke van entiteiten, zijn verhalen, foto's, of eigen ervaringen. Wat veel mensen echter niet beseffen, is dat zulke zogenaamde 'bewijzen' vaak gemanipuleerd kunnen worden (bv een instabiliteit van de hersenen). Men kan door het nemen van een 'paddo', of het inhaleren van THC de hersenen zo beinvloeden dat men dingen gaat zien die er niet zijn. Wat weerhoudt je om te denken dat het leven in deze gecompliceerde, stressvolle maatschappij niet dergelijke effecten op de hersenen kan hebben? Met andere woorden: het menselijke waarnemingsvermogen is gemakkelijk te manipuleren. Luchtjes ruiken, koude rillingen en het gevoel dat je aangeraakt of bekeken wordt komen bij elke mens voor, of je moet een gebrek aan sensorische neuronen hebben. Zelfs het zien van mensen die er niet zijn kan je niet toekennen aan paranormale fenomenen, denk hierbij aan schizofrenie, wat weer mogelijk te verklaren valt aan een verstoring van het dopamine- metabolisme.

Dit zijn slechts theorieen, absolute waarheid bestaat natuurlijk niet. Er zijn zat fenomenen die er blijkbaar wel zijn, maar de mens niet kan begrijpen of waarnemen. Ik wil met mijn betoog ook niet uitsluiten dat er een hiernamaals is, maar om duidelijk te maken dat men op het eerste oog onverklaarbare ervaringen of voorwerpen zoals foto's niet gelijk mag toekennen aan 'geesten'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ze in andere dimensies functioneren?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoek maar eens op youtube of waar dan ook in verschillende talen. in het arabische ofzo. Je zal vast wel iets reëel tegenkomen...

Maar ik zeg doe niet.!