Wat voor een stelling is dit?

"Ik zie het niet, dus het bestaat niet"

Toegevoegd na 2 uur:
"Je zegt het helemaal goed. Het gaat om de gevolgen. Die kun je zien. Of niet. Als je de gevolgen niet ziet, dan zijn ze er niet. Da’s geen kwestie van niet goed genoeg kijken, want volgens [...anderen...] zijn de gevolgen overduidelijk."

(c) Cryofiel

Ja ik dacht zelf eerst aan de struisvogelpolitiek. Maar toen dacht ik uit zelf kritiek (JaVid deed het trouwens nooit) dat misschien het aan mij ligt en dat ik de ene ben die gek is.

Daarvan mijn vraag. Als een dommerik zoiets zou zeggen zou het niet eens mijn aandacht krijgen. Maar Cryofiel valt zeker buiten dit categorie.

Ik kan begrijpen dat de struisvogel geen andere manier kent dan zijn kop in de zand te steken.

Maar als er een volwassene mens zoiets zegt begin ik me af te vragen wat er achter kan zitten.

Eerlijk gezegd arrogantie is de enige verklaring die ik kon vinden. Of noem ik het nu gewoon met andere woorden?...

Weet jij het antwoord?

/2500

Het Struisvogelsyndroom......

een struisvogel stelling.

Ongeveer dezelfde als deze,"mijn jas past in deze koffer, ik pas in deze jas ,dus ergo, ik pas ook in deze koffer. Sorry, een beter antwoord weet ik niet.

Dat is de stelling van Kashmir...

De algemene opvatting van het atheïsme!

Je kop in het zand steken.

Struisvogelpolitiek

Zo te lezen is het de Stelling van JaVid. Ik zou bijna zeggen "Welkom terug", maar ik kan niet 100% achter die stelling staan. Ik hoop dat ik je later alsnog ook vanuit het hart kan verwelkomen.

Jajaja, struisvogels en zo. Maar Doepidoep heeft ook wat bij de kop. Er wordt in deze wereld een boel herrie gemaakt over dingen die misschien alleen in fantasie, hoop of angst bestaan. Van aliens tot discriminatie, van partijprogramma’s tot verdachtmakingen, van moties van wantrouwen tot heldenverering. Af een toe jezelf even afvragen: ‘IS dat er eigenlijk wel? WAAR dan??’ kan soms helemaal geen kwaad.

Alwetendheid in onwetendheid.

Ik lees dit: "Ik zie het niet, dus het bestaat niet" en dacht gelijk aan XiniX..

Het doet me denken aan George Berkeley. Deze Ierse filosoof beweerde dat een object alleen bestaat in relatie tot een subject, m.a.w. er kan alleen iets bestaan als er iemand is die het waarneemt.

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/George_Berkeley