Is er in een uittreding sprake van de waarheid?

Hield mezelf eerder al bezig met lucide dromen maar, op de volgende vraag waren er in fora geen duidelijke antwoorden beschreven.
Zojuist was er een film op televisie ; 'Incubus' . Het ging over een man die zich in coma - in een laboratorium- bevond. Wanneer er mensen in slaap vielen kon hij via de droom het lichaam bestuderen.Bij de tegenspelers (een groepje studenten) bevond zich een meisje die later in de film vertelde dat ze als kind/tiener samen met haar broer kaarten op de kast legde, vervolgens gingen slapen en dan in een uittreding terechtkwamen. Ze wisten wat voor kaarten er lagen ; terwijl in een lucide droom dit soort details onmogelijk is.
Maar er is dus schijnbaar een project geweest 'Remote Viewing' (wat ook in de film werd vermeld). Hierin konden de mensen die zichzelf konden laten 'uittreden' naar locaties sturen en laten vertellen wat ze zagen.. En dit schijnt ook echt te kunnen, maar het lijkt mij echter onlogisch dat deze 'uittreders' naar een onbekende plek gaan en vervolgens kunnen verklaren wat overeenkomt met de feiten. Misschien is het een domme vraag, maar al deze artikelen etc. hebben mijn gedachten veranderd.

Mijn vraag is dus, als je in een uittreding bekeert, is alles wat je om je heen ziet dan de werkelijkheid en kun je naar plaatsten die voor jou onbekend zijn? En zoja ; is de definitie van uittreden en lucide dromen dan anders?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bv. http://www.unitynet.nl/nieuws/2e%20hjr%202010/Dan%20Eden/Remote%20Viewing%20-%20Is%20het%20echt%20.htm Het is echter wel slecht vertaald, maar geloofwaardig.

Antwoorden (1)

De term uittreding, ook wel astrale projectie genoemd, wordt gebruikt als term voor een paranormaal verschijnsel waarbij het zogenaamde astraallichaam of ook wel ziel genoemd, uit het lichaam zou treden. De ziel zou het lichaam verlaten en bewust door verschillende aardse en astrale dimensies 'reizen'. Het uittreedproces gaat gepaard met diverse fysieke en astrale sensaties als het horen van suizingen en knallen, een tintelend en 'los' gevoel in het lichaam en erotische prikkeling van de chakra's.

Bij verschillende onderzoeken is gebleken dat dat niet heeft plaatsgevonden.
Mensen die beweerden uitgetreden te zijn, konden zich veel details - die juist aangebracht waren om van bovenaf gezien te worden - helemaal niet herinneren.
Dus nee, je kunt niet "in een uittreding bekeren", zoals jij zegt.
En wat men in een film laat zien, gaan we niet serieus nemen, toch?

Uittredingen zijn in zekere zin verwant aan lucide dromen, aangezien beide fenomenen gepaard gaan met een sterk bewustzijnsgevoel. Uittredingen behoren echter tot het domein van de niet altijd serieus genomen parapsychologie, terwijl de lucide droom een door de wetenschap aanvaard fenomeen is.