Hoeveel (procent van de) Nederlanders geloven dat op 21 december 2012 de wereld vergaat?

Zijn daar statistieken van?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K
Amadea
11 jaar geleden
Niemand gelooft dat. Alleen kinderen (en misschien mensen met een verstandelijke beperking) zouden daar bang voor kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heel weinig mensen geloven dat. Het is je eigen keus of je het gelooft. Ze zeggen dat de maya's het hebben ''voorspeld'' maar het is gewoon een periode. Net als bij ons eindigt een maand ook. Van bijvoorbeeld 31 december tot 1 januari. Bij de maya's is het zo dat er een periode van heeeel veel jaar is en die periode houd op op de 21ste van december. Maar wat mensen niet realiseren is dat er dan weer gewoon en nieuwe periode begint!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En het grappige is, Lisa1807, dat geen niemand het erover eens is dat 21-12 de laatste dag van de mayakalender is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Tja. Als ze onze kalender over 1000en jaren opgraven, gaan ze vast ook niet in paniek raken als 31 december dichterbij komt. Of we moeten er bij zetten: 'einde aarde, fini, hier stop het, alles vergaat op deze datum', iets wat de Maya's ook niet hebben gedaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Amadea: Helaas zijn er dus ook volwassen die dit geloven en nog redelijk wat ook.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Voel je je knap lullig als het gewoon 22 december word en blijft. En 23, 24, 25 december enz. Of zou er dan nog geen lampje gaan branden van verrek het is allemaal een grote onzin. Neh ik denk het niet...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik geloof niet dat statistieken (over wat dan ook) geloofwaardig zijn ;-)
Amadea
11 jaar geleden
Frappant dat we nu een dag later zijn en je er werkelijk NERGENS iets over leest. Wat vinden de mensen die in een bunker hebben gezeten?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die wachten tot het veilig is om naar buiten te komen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Gerda: Gelukkig betekent dat nog niet dat het ook zo is

Antwoorden (1)

Zowat 1 op de 7 mensen zouden dit geloven,naar dit kan veel verschillen van land tot land:lees maar eens in toegevoegde link.

http://www.waarmaarraar.nl/pages/re/72039/Het_einde_van_de_wereld_is_in_zicht,_gelooft_1_op_7_mensen_via.html
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Thanks. Al zit Nederland helaas niet bij de ondervraagde landen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik denk niet dat we in Nederland ver af zitten van de 6, 7 en 8% van de ons omringende landen. We zijn wel nuchter en zo maar er zitten altijd van die zwevende mensen in een land die het percentage omhoog brengen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vind het allemaal maar onzin. Mensen beetje bang maken dat de wereld vergaat. Is er ook een tijdstip van wanneer de wereld vergaat? 0:01 uur of pas om 14:00 uur. Kan ik nog afscheid van iedereen nemen. Baal wel als een stekker mocht het gebeuren. Liggen cadeaus onder de boom en die wil ik echt wel uitpakken. Zal dan ook maar wachten met vuurwerk bestellen... Zucht. Te zielig voor woorden om hierin te geloven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn leugentjes om bestwil, gewone leugens en dan zijn er nog statistieken.
Ik zie de kleine lettertjes al voor me: 15 procent van alle mensen gelooft dat de wereld vergaat op 21 december 2012!* * 15 Procent van alle mensen die toch al niet helemaal fris in de bovenkamer zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
* 15 Procent van alle mensen die toch al niet helemaal fris in de bovenkamer zijn. Tenzij zij gelijk hebben. Zelf denk ik niet dat dan de aarde vergaat, maar vind het wel interresant om te zien of we dan maatregelen kunnen nemen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat gebeurt er dan? Gaan alle planten en dieren in een keer dood? Krijgen wij geen lucht meer zodat we stikken? Klinkklare onzin. Kan helemaal niet. Oeh even herinnering maken om nieuwe batterijen in de klokken te doen. Dalijk stopt er dan een en schrik ik me rot omdat ik dan denk dat we vergaan zijn. Hahaha