Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

mens is de naam die wij onszelf hebben gegeven als onderscheidt van andere diersoorten.

Je zet het hier onder Spiritualiteit, echter valt de vraag niet echt hieronder, zou je de vraag hebben gesteld: wat houdt mens zijn in? was het wellicht anders geweest. Nu heb je een aantal reacties uitgelokt, die erg voor de hand lagen.

Ik denk dat je in spirituele zin de vraag ook kunt stellen: Wat houdt steen in? of Wat houdt aarde in? dit zijn allen benaming die we hebben gekozen om onderscheidt te kunnen maken. Waarom? Hiervoor zijn vele mogelijke antwoorden: Psychologisch (verkeerde rubriek), Fysisch (verkeerde rubriek), meta-fysisch (erg vrije invulling), religieus (waar in de ontwikkeling van geloof of levensbeschouwing zijn deze namen van belang), enzovoort.

Al met al denk ik dat je een aantal juiste antwoorden hebt gekregen op een wellicht niet geheel juist gestelde vraag, echter interpreteer jij het als niet begrijpen van de andere kant.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (9)

Volgens mij heb je te weinig woorden gebruikt in je vraag.
(Lees meer...)
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ja, dat was ook de bedoeling :)
AWM
15 jaar geleden
Dan is goed.
De mens of (wetenschappelijke naam) Homo sapiens (Latijn: wetende mens) is een tweevoetige primatensoort uit de familie Hominidae
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik bedoelde niet classificatie systeem van Darwin. Dat kan je inderdaad googelen. Check categorie waarin de vraag is gesteld ;)
mens is het woord dat gebruikt kan worden voor iets wat instaat is om "onmenselijkheden" te verrichten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mens: arrogantste van alle apen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een eigen identiteit en iemand die zich zelfstandig kan ontwikkelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mens houdt niets bijzonders in, eigenlijk. Alleen als mens zul je dat nauwelijks kunnen zien of geloven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een vat vol tegenstrijdigheden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De mens of Homo sapiens is een tweevoetige primatensoort uit de familie Hominidae. Mensen hebben zeer goed ontwikkelde hersenen, waarmee ze in staat zijn tot abstract nadenken, taal, introspectie, probleemoplossing en emotie. Mensen zijn sociaal van aard. Ze zijn bijzonder bedreven in het gebruik van communicatiemiddelen voor zelfexpressie, uitwisseling van ideeën, en organisatie.

Het woord "mens" is een variant van "man" die teruggaat op een Indo-Europese stam *man-: "denken" of *ma-: "meten". In het Oud-Indisch bestaat tevens Manu: "(oer-)mens", modern Hindi manusha: "mens, man".
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mens zijn is het kunnen onderdrukken van dierlijke instincten door het gebruik van rede. Volgens mij zijn er geen andere dierensoorten dan de Homo sapiens die dit kunnen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding