Hoe weet men dat reïncarnatie bestaat?

Aan de mensen die geloven in het opnieuw geboren worden:

Hoe of waardoor beseften jullie dat dit gebeurt?

Hoe ben je erachter gekomen, en wat heeft gemaakt dat twijfel hierover niet (meer) voorkomt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Je kunt twee dingen als je gelooft... Wel geloven of niet geloven... (kun je meer dingen doen dan?)

Maar zij die weten kunnen maar één ding doen, en dat is weten...

En op het moment dat de gelovige bewijzen heeft, stopt die als allereerste met geloven, want weten gaat ver vooraf aan geloven... Weten weet en hoeft zich niet te bewijzen... Daarom vechten gelovigen ook, wetenden vechten nooit, want wetenden zijn het eens met wetenden...

Dus geloof of geloof niet, is mij om het even... Ik weet of reïncarnatie bestaat en deze vraag is zo marginaal, dat ik niet eens zeg of het bestaat of niet...

En naar jou toe, de vraagstelster, ik weet helemaal zeker dat je me snapt, daarom kan ik je dit zeggen en ik geef niets om al die minstemmers die zich in hun overtuiging aangevallen voelen en min(imaal) stemmen... Ze weten niet beter, de onwetenden (lees gelovigen)...

Als je de waarheid omtrent reïncarnatie wil weten, vraag ik je om je overtuigingen te laten varen, Want met die overtuigingen is er geen ruimte... En onderzoek... Onderzoek tot je het weet... En dan maakt alles en iedereen niet meer uit, weten weet...

Maar omdat ik het niet kan laten, vraag ik je nog dit...

Ben jij als persoon vanmorgen niet geïncarneerd? Toen JIJ diepsliep bestond jij toch niet of wel? en nu toch wel of niet? Dus moet daar dan niet iets gebeurd zijn, ben jij vanmorgen niet in het vlees gekomen met je persoon? en heet dat "in het vlees komen" niet incarnatie? Carne is toch vlees of niet? en is het niet zo dat dit elke morgen gebeurt, reïncarnatie dus?

Kijk dit is weten wat spreekt...

Maar geloof niets van wat ik zeg...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Vv... Dank jezelf maar voor je moed...

Andere antwoorden (11)

Dat weet men niet. Men neemt aan dat het bestaat en dit is een vrij hardnekkige aanname. Maar zeker weten weet niemand dit...

Zelfs de grote Starbless weet dit niet zeker;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sommige baby's zijn als zo nog zo klein zijn, zo slim bij de hand, kunnen voor een baby al heel erg veel, dan vraag ik me af of ze niet uit vorig leven zijn gekomen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is "geloven" zoals je zelf al zegt. Dus niet "weten". Zo geloof ik dat Nederland in 2010 wereldkampioen voetbal wordt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niemand weet het zeker maar ik geloof er wel in.Het boek ''Mama vroeger was '' beschrijft hoe kinderen zich vorige levens herinneren.Ze herinneren zich familieleden,het werk dat ze deden en de manier waarop ze zijn overleden.Hun verhalen blijken precies overeen te komen met de geschiedenis van een overleden persoon.Hieronder ook nog een interessante link van twee voorbeelden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ingewikkeld...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoezo?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Oh ik keek naar je avatar... Goede links overigens...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Thanks!
Als ik het zou weten dat hoefde ik niet meer te geloven..het ene het het andere op..
Maar "bewijzen" heb ik al genoeg gezien... Sinds mijn zoon overleed is dat enkel maar sterker geworden... om me heen zijn voldoende signalen dat hij in de ene of andere vorm zich nog (weer..) manifesteert en wat mezelf betreft heb ik allang het bewijs dat wat ik nu meemaak komt door gebeurtenissen uit een andere tijd..dat ik het nu meemaak heeft ook een reden maar dat zal pas duidelijk worden na mijn eigen overlijden...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+dikke plus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Volgens mij komt bij veel reïncarnatie gelovigen veel wensdenken om de hoek kijken. Mensen hebben in een vorig leven vaak respectabele posities, terwijl er toch vroeger op iedere mens met een goede functie minstens honderd arme sloebers rondliepen die amper de eindjes aan elkaar konden knopen.
Heel succesvolle mensen hebben daarentegen zelden herinneringen aan een vorig leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ben jij er zo één dan...?
Ik heb ooit een boek gelezen over een waar gebeurd verhaal van een klein meisje in Uit India.
Zo klein als ze was, wilde ze constant naar een bepaalde plaats waar zij nog nooit geweest was. Ze wist het precies te beschrijven. Ook een huis waar ze zei te wonen.
Ze had het zelfs over haar man, en allerlei zaken die ze in hun huwelijk hadden meegemaakt.
De man (weduwnaar) hoorde over het meisje en is zelfs vermomd bij haar langs geweest. Hij kon het meisje totaal niet. Ze herkende hem direct en door specifieke gebeurtenissen te noemen die niemand kon weten ,zelf dingen die hij gedaan had tijdens het huwelijk en overlijden van z'n vrouw kon hij er niet omheen.
Zij was de reincarnatie van zijn vrouw.
Het heeft me wel aan het denken gezet.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zoals je al zegt 'als je gelooft....'
We weten het niet zeker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
reincarnatie bestaat,het is namelijk het opgaan in een volgende levensvorm en begint al op het moment dat je sterft.
de dood
de dood is de eerste fase je hart stopt met kloppen het bloed stroomt niet meer de hersenen worden uitgeschakeld ,de dood is een feit
het vervolg en het gevolg
het vervolg van de reincarnatie bestaat uit het feit dat doordat het bloed niet meer vloeit door de levensbrengende aderen de witte bloedlichamen geen bacterien meer bestrijden waardoor deze zich ongebreideld gaan vermeerderen waarbij ze je dode lichaam en de lichaamsvloeistoffen gebruiken voor hun eigen groei.De reincarnatie is begonnen
Het vervolg bij een teraardebestelling
in de kist die onder het aardoppervlakte is verdwenen gaat het proces der reincarnatie door,er komen andere kleine organismen hulp verlenen aan de bacterien ,zoals schimmels, insecten wormen en maden waardoor de snelheid van reincarneren toeneemt.
nadat de kleine reincarnatie heeft plaatsgevonden vind een volgende fase plaats nl. de plantaardige reincarnatie
de overgebleven deeltjes waaronder veel mineralen worden door planten opgenomen als voedingstoffen waardoor in dit voorbeeld een appelboom enkele appels kan laten groeien en in september als deze rijp zijn komt
er een ander mens welke de appel plukt en opeet waardoor de reincarnatie (de dode is weer onderdeel van een ander mens )een feit is .
er zijn meerdere scenarios welke allen op deze kringloop eindigen maar voor ieder van ons is het een kwestie van tijd voordat we weer deel zijn van een ander leven . dus is reincarnatie echt en onvermijdelijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat Dag des ordeel past gaat beginnen, als elk levende wezen dood is gegaan.
En dan worden mensen wakker. En dat noemen we reïncarnatie...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als reincarnatie niet zou bestaan, zit ik met een hele hoop vage ervaringen en herinneringen uit vorige levens.
Beelden, namen, geuren, gevoel, gedachtes.
En vooral het weten.
Als reincarnatie niet zou bestaan moet ik een andere verklaring vinden voor dit alles.
Een verklaring voor vele onverklaarbare dingen.

Als reincarnatie wel bestaat, is het in een keer verklaarbaar.
En past alles naadloos in elkaar.