Is het mogelijk of via Astrale Projectie in iemand anders zijn lichaam te treden?

Niet iedereen weet wat het is, s nachts treed je geest uit je lichaam(dit gebeurt onbewust) en met Astrale Projectie(als je vele hebt ge oefent) kun je het bewust laten gebeuren, dus dat je dan uit je lichaam kan treden je jezelf ziet liggen en in de geestenwereld zit(ook kun je communiceren met doden personen) en overal per seconde naartoe kan reizen, zelfs naar een planeet of andere dimensie, maar nu is mijn vraag kun je dan als astraal persoon in een andere slapende lichaam gaan of in een dode persoon zijn lichaam en dan controle verkrijgen van die persoon?

Want hier ben ik namelijk bang voor.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
8.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Allemaal onzin, van begin tot eind
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heerlijk altijd die reacties die er niets van geloven. Nu weet ik er vrij weinig van, maar ik weet wel dat er meer dingen op dit gebied mogelijk zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Krekatos
Graag een duidelijk antwoord met bewijzen en wetenschappelijke onderbouwing.
Cryofiel
12 jaar geleden
Het antwoord op de vraag is natuurlijk een overtuigend Nee. De toelichting op de vraag is een aaneensluiting van hypotheses. Deze hypotheses blijken, voor zover wij hebben kunnen nagaan, geen enkele verbinding te hebben met de realiteit. Het is nooit gelukt om deze hypotheses te verifiëren. Kortom: er is geen enkele reden om aan te nemen dat deze hypotheses correct zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zijn twee verschillende dingen: Het zelf proberen (waarom zou je dat doen?) of het vanzelf gaan als je er aan toe bent en dan heb je niets te vrezen (als je je er dan al van bewust zou zijn).
Als je geinteresseerd bent, lees dan de boeken van Jozef Rulof, dan zie je dat je je daar niet mee moet bezighouden. Wat heeft het voor nut om het te doen?
M.i. is het de bedoeling om hier op aarde rond te lopen op 2 benen en daar de dingen te doen die voor jou bedoeld zijn om te doen.
Cryofiel
12 jaar geleden
Jozef Rulof? Die wordt toch nog maar in een heel beperkt (in beide betekenissen van het woord) kringetje serieus genomen? Enkele van zijn uitspraken: --  In de eindfase van de mensheid zullen slechts de goede mensen overblijven. Dat zijn blanke, heteroseksuele mensen die in de Here Christus geloven. Alle andere rassen zijn slecht en zullen dus verdwijnen. Homoseksualiteit is een schending van de natuurwetten en zal daarom ook verdwijnen, net als verfoeilijke dwalingen zoals het Jodendom, de Islam en alle andere waanbeelden. --  De Joden moeten Hitler dankbaar zijn voor de holocaust. --  Er zijn goede en slechte zielen. Voordat zij geboren worden, kiezen die zielen een lichaam uit. De goede zielen zullen kiezen voor een sterk, hoogontwikkeld lichaam; daarom zullen zij in een blank lichaam ter wereld komen. Slechte zielen hebben juist een zwak lichaam nodig dat er makkelijk toe kan worden verleid om slechte dingen te doen; daarom zullen zij in een zwart lichaam ter wereld komen. Dit verklaart waarom het blanke ras zo superieur is aan alle andere rassen. Ik denk dat ik geen verdere uitspraken van Rulof meer uit mijn vingers hoef te dwingen om duidelijk te maken waarom hij al lang niet meer serieus wordt genomen.

Het beste antwoord

Wat je beschrijft in je vraag, over uittreding is zeker wel mogelijk, echter in hoeverre we dit kunnen sturen , is maar gissen.
We komen dan in een gebied dat ( nog) niet voor ons is bestemd.
We zijn daar als een klein kind dat nog niet eens kan lopen.
Amper wat zien.
Het is niet mogelijk in een ander slapend lichaam te gaan,dat is afgeschermd, of eigenlijk bewaakt door de eigen gids en het energieveld dat rondom dit lichaam aanwezig is.
Zo kunnen ook anderen niet bij jouw binnen komen, wees er niet bang voor, anders gaan je eigen angsten jou overheersen, angsten die je zelf creëert.
Hierdoor kan je in grote problemen komen met je zelf.
Laat de andere wereld met rust en laat het uittreden met rust, (zover je dit zelf kan sturen), je bent hier veel te zwak voor!!
De nacht is voor je lichaam en zelden voor je geest.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt.

Andere antwoorden (3)

Er is geen geest dus ook geen astrale projectie en dus ook geen astrale project in iemand anders zijn lichaam.

Dualistisch denken en argumenten hiervoor "er is een lichaam EN een geest" stierf een zachte dood de afgelopen 400 jaar.

Zie: http://en.wikipedia.org/wiki/Dualism_(philosophy_of_mind) en dan argumenten en weerleggingen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In het Nederlands leest het misschien makkelijker:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dualisme_(filosofie_van_de_geest)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tsja... dat is een ERG kleine summary van de engelse... dat geeft het risico dat er debat gevoerd wordt over stukken die in de engelse versie verder uitgewerkt zijn.
Cryofiel
12 jaar geleden
Zelf lees ik meestal de Engelse Wikipedia, omdat die aanzienlijk uitgebreider is dan de Nederlandse.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel goed, maar op GV is Nederlands de voertaal... Vandaar dat ik voor degenen die niet zo goed Engels kunnen lezen maar even de Nederlandse versie erbij heb gezet. Dit was niet bedoeld als commentaar, enkel als extra link.
Cryofiel
12 jaar geleden
Helemaal goed. Ik heb op GV geleerd dat veel mensen toch echt liever Nederlands lezen dan Engels. Wat ik daarom vaak doe als ik in een antwoord naar Wikipedia verwijs, is beide pagina's erbij zetten. De Engelse omdat daar de meeste en de beste informatie staat, en de Nederlandse voor mensen die toch echt liever Nederlands lezen. Overigens is de Duitse Wikipedia ook veel uitgebreider dan de Nederlandse, maar voor mij leest Engels toch net wat makkelijker weg dan Duits.
Je gaat uit van foute veronderstellingen.

* Je geest kan niet uit je lichaam treden.
* Astrale projectie is onzin.
* Er bestaat geen geestenwereld.
* Je kunt niet naar andere planeten reizen of naar een andere dimensie.
* Je hebt geen astraal lichaam.

Enfin, zo kan ik nog wel even doorgaan.

Sommige wetenschappers veronderstellen dat het gaat om een bijkomend verschijnsel van een verstoorde temporalekwabfunctie in de hersenen.

Ook slaapverlamming geldt als een mogelijke wetenschappelijke verklaring voor het fenomeen. Deze slaapstoornis gaat vaak gepaard met realistische hallucinaties, waarbij men soms het gevoel heeft het lichaam te verlaten.

Er zijn wel proeven gedaan en de conclusie was steeds
dat daadwerkelijke uittreding niet plaatsvond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Goed antwoord - dat, aan de minnen te zien, niet op prijs wordt gesteld door mensen die zo graag willen dat je 'geest' wel uit je lichaam kan treden, dat ze elke andere mening willen wegslaan. Van mij een welverdiende plus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je cryo.
Zo langzamerhand moet een boze god het afleggen
tegen boze geesten...
Cryofiel
12 jaar geleden
Valt wel mee, hoor. Kijk maar hoeveel tegengas de zwevers en de geestgelovers op GV krijgen - geen wonder natuurlijk, op een kennissite die van nature juist de breder georiënteerde mensen aantrekt. Het enige dat de (gelukkig niet allemaal) zwevers en de geestgelovers nog kunnen doen, is anoniem minnetjes uitdelen. Dat is gesputter dat in het niet valt tegenover de sterke argumenten van de realisten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gebeurt andersom ook hoor, zonder reden en heel kinderachtig anoniem. Dat terwijl iemand gewoon een antwoord geeft op de vraag.
Ikzelf min nooit, zo flauw!
Je gaat toch niet beweren dat jullie de enige zijn die hier antwoord mogen geven? Ik denk dat er veel mensen zijn die ook iets hebben aan de antwoorden die de "zwevers"geven, al is het alleen maar dat die persoon kan kiezen hem het meeste aanspreekt.
Het is juist erg kortzichtig om gelijk aan te nemen dat "zwevers" niet breed georienteerde mensen zijn en jullie wel. Ik denk dat het juist andersom is.
Nee, dat kan niet, want jij leeft en een dode is dood, die heeft geen ziel meer. Dan zou je bezit moeten nemen van die overledene zijn ziel en lichaam. En aangezien zijn ziel al ergens rondzweeft, is dit dus logischerwijs niet mogelijk. Je zou dan een zombie krijgen, want je zou dan bezit nemen van een overledene en zombies zijn een verzinsel van schrijvers en de filmwereld (en vast nog meer).

Een geest in een geest is zoiets als een levend mens in een ander levend mens proberen te stoppen. Dat laatste kan gelukkig niet, en zal dus ook niet werken voor geesten. (t kan wel, maar dan is het voor 18+)...

Wat jij bedoelt, is of het ene levende persoon, een ander levend persoon andermans geest kan bezitten tijdens de slaap.
Ik denk zelf dat dit niet kan. Wat wél kan, is dat een allang overleden persoon bezit neemt van iemands lichaam. Je kan dan voelen dat je niet jezelf bent. Je bent dan bezeten en iemand die er verstand van heeft zou je moeten bevrijden.

Of dit ook kan via astrale projectie, dat lijkt mij héél sterk. Want als het al kan, dan zou je ten eerste nooit weten of het werkt, want de persoon slaapt. Je zou moeten wachten tot de persoon wakker is, en al die tijd moet jij het volhouden om binnen die lichaam te blijven. Je zou dit dus heel lang moeten volhouden. Het zou wel tijdens de slaap kunnen, maar dan nog, je hebt er gewoon heel weinig aan. Het is onmogelijk om ten eerste in het lichaam te blijven, en daarnaast zou je het nog heel lang moeten volhouden, wat jou heel erg veel energie kost, energie wat je normaal gesproken weer oplaadt tijdens het slapen. Je zou daar enorm moe van worden en vermoeid van wakker worden, alsof je helemaal niet geslapen hebt.

Als een geest dit zou doen bij jou, zou deze gebruik maken van jouw eigen energie. Een geest heeft geen lichaam, hoeft niet te slapen en heeft maar een beetje energie van zichzelf...