Wat is de oorzaak van die vibraties in mijn lichaam?

Ik heb nu al een aantal dagen een soort vibrerend gevoel in mijn lichaam (onderbuik). Het doet geen pijn. Heb gelet op voeding enz., maar daar is niets aan veranderd. Lichamelijke oorzaak lijkt er niet te zijn. Misschien een spirituele?

Toegevoegd na 12 minuten:
Voor de goede orde: dit is iets wat ik eerder heb gehad, op andere plaatsen in mijn lichaam. Het heeft niets te maken met stress en/of maandelijkse periodes. Overgangsklachten evenmin, want het is me al overkomen sinds mijn 20e zo ongeveer. Het komt en gaat, zonder aanwijsbare reden.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
98.2K

Het beste antwoord

Je zegt in je reactie dat er juist wel een enorme stress periode is geweest.
Dat is toch de oorzaak van die vibraties... Want NU heeft je lichaam de gelegenheid om zich van al die stress van hiervoor te gaan ontdoen. En spanning in spieren zal je lichaam dat via losschudden proberen te ontdoen.

Vaak heb je dit ook na een hele intensieve en stressvolle periode.

Laat die vibraties toe, Het is een lichaamseigen methode om zich van de spanningen te ontdoen en het is ook absoluut positief!

Toegevoegd na 3 minuten:
De meeste stress-gerelateerde klachten komen ook het vaakst pas naar voren NA de periode van stress.
Zo is bijvoorbeeld een burn-out het meest zichtbaar aan het begin van een vakantie.
Tijdens de periode van stress draaid je lichaam veel op andreline en wil. Wanneer dat na de stressperiode wegvalt zie je pas wat er met je geest en lichaam is gedaan. Tijdens de stress zie je dat vaak niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal mee eens!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De oorzaak is natuurlijk de stress die je in je lijf hebt opgeslagen.
Als het in je buik is, dan zal het vast en zeker het tobben en het zorgen hebben zijn.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+!!!

Andere antwoorden (5)

Kan stress zijn. of juist het weer weg gaan van stress. Of, als je een vrouw bent... een opkomende periode...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk gewoon een trillend spiertje. Heb ik ook wel eens last van. Soms bij mn oog, soms bij mn duim. Het kan een behoorlijk tijdje aanhouden (weken of maanden zelfs). Gaat vanzelf weer over.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zo maar maar een oorzaak opnoemen lijkt me erg moeilijk.
De vraag staat in de cat. spiritualiteit, dus denk/ vermoed je, dat het daar mee te maken heeft.
Tijdens het lezen van de vraag, merkte ik, dat ik er op reageerde.
Voor mij betekent dit een bevestiging van jouw vermoeden.
Waarom verpak je de vraag in een vermomming?
Bang voor vervelende reacties?
Je bent gewoon gevoelig voor bepaalde energie in jouw buurt en dat is wel eens lastig, maar ook erg mooi!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leer er mee omgaan, hoe moeilijk dat ook zal zijn.
dat doe je door zelf sterker te worden en de emoties van anderen te weigeren bij je binnen te komen, dat kan alleen maar door meer liefde in te zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je bent als een soort van ontvanger en pikt allerlei signaaltjes op, ook die je niet aan gaan, of van dierbaren die elders vertoeven.
Maar je kan ook 'energieën"van ergens vandaan oppikken, die ergens in of bij je huis aanwezig zijn.
Het kan ook met je zelf te maken hebben, met je persoon zelf, je verleden. ( blokkades)
Het moment waar je nu in leeft, misschien sta je voor een omslag, een keerpunt, een belangrijke beslissing.
Het kan van alles zijn.
Plotselinge spiertrekkingen en vibraties kunnen verschillende oorzaken hebben, welke varieren van vitamine (B en D) gebrek tot het lichamelijk uiten van spanning via je lichaam.
Als je kalkhuishouding op orde is en je verder gezond bent zou ik me richten of het fysieke naijlen van stress.

Als je daarover gaat stressen, boer je achteruit.
Kijk eens in jezelf of je kampt met onverwerkt leed , ptss
of relatieproblematiek.

Verder is het bewust ontspannen en luisteren naar je innerlijk van belang, als je goed naar je gevoel(sbeleving) luistert, hoeft je innerlijk niet via lichamelijke storingen om aandacht te vragen.

Ik wil heel duidelijk stellen dat dit NIET onder aanstellerij valt, als je geest je niet kan duidelijk maken dat er dingen fout zitten , veroorzaakt hij lichamelijke klachten die bovendien enorm therapieresistent kunnen zijn.

Het opheffen van de lichamelijke klacht is dan symptoombestrijding, de oorzaak wordt niet weggenomen.
Misschien zit ik er naast maar je wilt niet weten hoeveel mensen er rondlopen met lichamelijke klachten die voortkomen uit stress.

Neem jezelf serieus en zoek naar de oorzaak, desnoods met goede hulp van huisarts /psycholoog.
Het uitsluiten van een werkelijk lichamelijke oorzaak is zeer verstandig, De huisarts kan daarbij tot steun zijn EN je eventueel doorverwijzen naar een psycholoog oid.

Ik wens je sterkte en gezondheid!!

Toegevoegd na 18 uur:
Uit je relaas lijkt me dat het een spontane oscillatie van buikspieren is.
Toch ontstaan die gemakkelijker wanneer calcium en diverse vitaminen niet helemaal op pijl zijn.

Veel mensen denken dat er genoeg vitaminen in hun voeding zitten en meestal klopt dat wel.

Toch zijn er om soms minder duidelijke redenen resorptieproblemen (het lichaam is verminderd in staat vitaminen op te nemen) en zul je dan resultaat kunnen hebben door wat extra vitaminen in dit geval B en D tot je te nemen.

Overdrijf echter inname van vooral vetoplosbare vitaminen als A en D niet, dan kun je daardoor problemen krijgen die lijken op een tekort van dezelfde vitaminen.

Hopelijk kom je er zo uit.
Waar ik ook nog aan dacht is gevoeligheid voor Na glutamaat, Ve Tsin. (smaakversterker) maar die bewerkstelligt meestal extra wc bezoek en darmkrampen (Chinees eten syndroom)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zelf ervaar ik de laatste jaren, meestal in de winter , een steeds hinderlijker vibratie op verschillende momenten op de dag.soms een half uurtje, maar het kan ook enkele uren aanhouden.Ik wordt er wakker door en kan zolang de trilling of vibratie aanhoud lukt het niet meer om in slaap te komen. Deze perioden gaan vaak gepaard met een “pompende druk op mijn trommelvliezen, druk op de borst, een licht misselijk makend gevoel in mijn buik,
en vaak evenwichtsstoornissen.daarbij ernstige concentratie storingen.
De trilling start plotseling en houd ook even plotseling weer op, hoewel mijn lichaam vaak nog een poosje door trilt.
Ik ben in eerste instantie nagegaan of de trilling veroorzaakt wordt door een apparaat in huis, door tijdens een trilling-“aanval “ de stroom voor een half uur uit te schakelen. Dit bleek geen verschil te maken vervolgens ben ik een agenda gaan bijhouden waarin ik op schreef op welke momenten de trillingen optraden. Tevens noteerde ik weersomstandigheden zoals de buiten-temperatuur en omstandigheden als vorst/regen en of windkracht en richting ( aan de hand van een buienradar-app) na verloop van tijd bleken de perioden van trillingen, samen te hangen met een dalende temperatuur en begon s’nachts bijvoorbeeld wanneer de buitentemperatuur onder de 4 á 5 graden zakte, en overdag bleek dit meestal te zijn als de temperatuur onder de 12 graden zakte, hieruit maakte ik op dat de trillingen gestart leken te worden door een thermostaat. In de omgeving waar ik woon zijn veel kwekerijen en kassen.
Doordat ik veel op internet zocht en las naar en over, beschrijvingen van soortgelijke klachten, kwam ik een artikel tegen over laag frequent geluid ( lfg) dit wordt o.a. Veroorzaakt door huishoudelijke apparaten zoals wasmachines, drogers, koelkasten verwarmings-pompen en apparatuur en ook door turbines van windmolens
Hoewel ik de bron nog niet gevonden heb, heb ik wel een zeer sterk vermoeden dat de trilling door dergelijke apparatuur veroorzaakt wordt. Hoewel het laag frequent geluid wordt genoemd, is het niet altijd hoorbaar en ook niet iedereen heeft hier last van.
Maar ik raad mensen met soortgelijke klachten aan, om ook aan deze mogelijkheid te denken, en eens informatie op te doen bij de stichting laag frequent geluid, het RIVM en de GGD.