waar kan ik goed terecht voor de geestenwereld?

Hallo,

Ik ben een 3 weken geleden in aanraking gekomen met n medium. Dit vond ik echt geweldig en dit heeft mij de laatste weken aan het denken gezet. Ik wil graag meer te weten komen en ook hoe ik zelf mogelijk contact kan maken of wat mogelijke verschijnselen zijn van een geest.

Is er een actief forum waar veel over dit soort dingen gepraat wordt? Niet een forum waar je 3 dagen moet wachten op een reactie terug ofzo. Of een andere manier waar ik hiermee geholpen kan worden?

BVD!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan hier terecht! Je zult dan wel wat negatieve reacties krijgen, maar daar niks van aantrekken. Er zijn veel mensen hier, met hetzelfde gevoel als dat jij hebt.
Cryofiel
12 jaar geleden
Ik heb hier nog geen negatieve reacties gezien. Er zijn wel reacties die vertellen dat er meestal heel andere verklaringen zijn voor je gevoelens en ervaringen. Of je daar nu naar luistert of niet, zulke reacties zijn alleen maar blikverruimend, en dat is juist heel positief.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou uh Cryo.... ik heb veeeeeele negatieve reacties gezien hoor. En dat heeft niks te maken met andere verklaringen, maar met ...negativiteit, respectloosheid etcetcetc.
Cryofiel
12 jaar geleden
Eh ja, je hebt gelijk, die heb je inderdaad ook. Bij het schrijven van mijn reactie had ik het vreemde verschijnsel in gedachten dat er mensen zijn die alles negatief vinden wat niet 100% overeenkomt met hun eigen denkbeelden. Dat komt overigens bij beide kanten voor.
Kristal
12 jaar geleden
Nou Cryo, dat is dan inderdaad jouw eigen eerste reactie...
Cryofiel
12 jaar geleden
?
Kristal
12 jaar geleden
Cryo,
citaat:
-Bij het schrijven van mijn reactie had ik het vreemde verschijnsel in gedachten dat er mensen zijn die alles negatief vinden wat niet 100% overeenkomt met hun eigen denkbeelden.- Ik bedoel dat het iets over jezelf zegt als dit het eerste is wat je denkt bij het schrijven van je reactie na Platjes reactie, en niets over Platje ;-)
Cryofiel
12 jaar geleden
Aha, dat is wat je bedoelt - goed dat je het even toelicht. Je kunt je overigens afvragen of het iets over mij zegt, of over wat ik aan het doen was vlak voordat ik die reactie schreef. (Dat was het lezen van een discussie waarin iemand een goede discussie omvormde tot een negatieve strijd omdat de ander (niet ik) het niet helemaal met hem eens was.)
Kristal
12 jaar geleden
ah ja, dat is zo, voor een aantal mensen is het lastig als men het niet met ze eens is. Dat ben ik met je eens :-)

Antwoorden (7)

Wel je kan redelijk hier op G.V. terecht, echter kan je nog al wat tegengas krijgen en minder serieuze antwoorden.
kan je daar niet tegen, dan zit je hier verkeerd.
Zoek eens bij de gesloten antwoorden, dan krijg je goed het idee hoe het hier gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
mee eens +1 als het een echt gevoelig onderwerp voor je is wkjournalist moet je er even over nadenken om het hier te doen want soms kunnen reacties kwetsend voor je zijn.
Maar er zijn ook genoeg mensen die weten wat je bedoelt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja kristal, begrijp je.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi monique, welkom terug.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hallo allen
Op dit heel actief spiritueel forum kan je terecht met al je vragen, er wordt vrijwel meteen geantwoord. Er is een grote verscheidenheid van onderwerpen.

http://www.jhk1.nl/forumjhk/index.php
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb al even gekeken, ziet er goed uit.
+
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dank je Ed : )
Je krijgt nu direct een antwoord terug, dus hoef je niet drie dagen te wachten.
Er is een prima forum waar je veel kunt leren, en dat is deze. http://www.mijnspiritualiteit.nl/forum/index.php?PHPSESSID=9f4868e93e9c6eb96968b4426e665201;
Daar ontmoet je gelijkgestemden, en zul je gaan groeien.
Ik wil wel een kanttekening plaatsen je speurtocht naar geesten, wees voorzichtig, en verlies jezelf niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Praat eens met het medium waarmee je in contact bent gekomen, deze kan je vast ook een boel antwoorden geven.
Ikzelf heb al jaren "contact" (onvrijwillig, heb t nooit gezocht ofzo) en het is niet altijd even leuk om open te staan. Zorg dus ook dat wanneer je er echt verder in gaat dat je je ook naderhand weer goed kan afsluiten, en wees 100% bewust van waar je mee bezig bent! Met entiteiten "spelen" is geen spelletje!
Veel mensen zullen je een ouija bord "aanraden" maar begin hier (eerst) niet aan, dit is een hulpmiddel wat je kan gebruiken als je wat meer kennis over alles hebt.
(zoals ik al zei, heb nu zo`n 16 jaar al last van entiteiten zien en blijf nog steeds verre van ouija borden!)
Kijk ook eens rond op hyves, hier zijn ook veel spirituele hyves te vinden.
(Wanneer je op een (meestal Amerikaanse) site terecht komt en ze gaan je aanspreken met "fluffy" zorg dan dat je zsm daar weg komt, een fluffy is een soort van wannabe; Wil graag maar snapt er niks van, deze mensen zullen je dus ook niet serieus nemen)
Ga je eens inlezen, er zijn zat boeken over het paranormale.
(ontwikkel uw 6e zintuig bijv. is een hele mooie, ga voor je opzoeken van wie die is, want heb m hier niet bij de hand.) Als je bij me in de buurt woont ben je altijd welkom, en kun je een boel boeken van me lenen als je wil.

Groetjes,
Muffin05.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kristal
12 jaar geleden
Muffin, je weet dat een ouijabord geen goed advies is,
liever het woord (eerst) dan maar weglaten :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Na veel jaren kun je heel veel hier aan hebben, ikzelf begin er niet aan. En zal het zeker niemand aanraden. Maar dat is aan de vraagsteller zelf, eigen keuze, nogmaals, ik raad het zeker af, maar kan niemand tegenhouden.
Begin er niet aan. De geestenwereld bestaat niet. Als je probeert met geesten in contact te komen eindig je bij een psycholoog of psychiater
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ohjawel hoor, ik geloof dat de geestenwereld wel degelijk bestaat, ik heb er ervaring mee en mijn man ook, en wij zijn zeker niet de enigen. dat jij er niet in geloofd wil nog niet zeggen dat het niet bestaat. je hebt trouwens wel het goed recht hoor om er niet in te geloven. wel jammer want de geestenwereld kan heel mooi zijn als je er voor open staat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn meerdere forums waar je natuurlijk terecht kan, Maar als jij goede ervaringen hebt met het medium waar je geweest bent zou ik inderdaad haar eens om raad vragen en wie weet kan zij je wel helpen met je zoektocht.
Maar net zoals in een reactie hierboven.. Raak jezelf niet kwijt en ga vooral geen glaasje draaien of aan een ouija bord beginnen. Voor degene die zeggen dat het niet bestaat, Iedereen heeft recht op zijn eigen mening.
Maar persoonlijk geloof ik wel dat er meer in tussen hemel en aarde. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mooie reactie, Priscilla1992! Ik zou je er een punt voor gegeven hebben als het bij de antwoorden stond.
praat er eens over met een dominee, of een pastoor, die kunnen je er alles over vertellen.
Ook dat je dat pad niet moet inslaan, maar los problemen rationeel zelf op.
sommige dingen zijn als een gesloten kast voor ons, zo ook de dood.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wens je heel veel succes met je zoektocht, maar wil je wel aanraden héél voorzichtig te zijn. Als je niet sterk genoeg bent kun je voor situaties komen te staan die je niet aankunt. En zoals ook al mensen voor me hebben geschreven; blijf weg bij glaasje draaien en ouija borden. Daarmee kun je hele vervelende dingen meemaken.