van een aantal mensen hoor ik hoe effectief hypnotherapie kan zijn. hoe komt dat? waardoor heeft het zoveel effect? hoe gaat het in zijn werk?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Antwoorden (4)

Hypnotherapie is onder hypnose in een trance raken om daarbij in het onderbewustzijn van de persoon terecht komen, om daar trauma's en fobiën naar boven te halen zodat de patiënt zich daar bewust van wordt en hiervoor behandeld kan worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Luister wat dat betreft nooit naar andere mensen. Vraag je huisarts of je psychiater. In dit "forum" zul je de meest grote onzin horen over dit soort onderwerpen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
spaanse geeft hierbij het beste advies, om hierover meer te weten moet je naar een hypnotiseur zelf toe stappen wan't ten eerste ze werken allemaal verschillend en hebben allemaal andere effecten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sorry het 2de ontbreekt maar dit is zo'n beetje alles.
Tegenwoordig kennen we de zg 'oude' en de moderne hypnotherapie. Bij de oude versie weet je zo goed als niets meer van wat er is gebeurd, in tegenstelling tot de moderne 'versie'.

Moderne hypnotherapie maakt doelgericht gebruik van een natuurlijke vorm van trance waardoor je het denken voldoende loslaat, maar toch alert en bewust blijf, om in contact te komen met diepere lagen van jouw bewustzijn. Op deze manier kom je, bijvoorbeeld, gemakkelijker in contact met vroegere ervaringen, emoties en gedachten die jouw leven kunnen beperken of blokkeren en wordt inzicht verkregen in de oorzaak van de klachten. Ook wordt contact gemaakt met het onbewuste en kan je bronnen aanboren in jezelf zoals nieuwe levensenergie waarmee nieuwe mogelijkheden en oplossingen ontstaan.
Bronnen: