Het is een simpele vraag (8 woorden slechts) met een ingewikkeld, en vaak persoonlijk, antwoord. Ik ga er van uit dat je gaat voor het filosofische verschil in opvattingen over het bereiken van geluk? Via de link vind je een uitgebreide analyse van de verschillen tussen beide opvattingen over moraliteit (ben je goed bezig of niet?) en geluk.

Ik heb nu geen tijd voor een goede bondige samenvatting, maar het artikel biedt al veel interessante stof.

Overigens zou je - als je dat nog niet gedaan hebt - het boek 'De wereld van Sofie' eens moeten lezen. Een boeiend verhaal waar de geschiedenis van de filosofie en alle grootheden die daarin een rol spelen op een leuke manier worden uitgelegd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt :)

Andere antwoorden (2)

Kant leefde veel later en kan dus niet zoals Ari onder de oude Grieken geschaard worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar in wezen is er wel een verschil ..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is wat ik poneer, dan geen verschil?
Doe s.v.p. zelf eerst wat huiswerk voordat je ons aan het werk zet:

Hier lees je alles over Kant:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Immanuel_Kant

en hier over Aristoteles:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Aristoteles
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor moraliserend en opvoedend antwoord, maar dit gaat niet om huiswerk. Het is een wezenlijk verschil tussen twee geniale filosofen.