Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe is het mogelijk dat gelovigen zo hoogmoedig zijn en durven te spreken van een absolute waarheid?

moet waarheid dan niet bewezen zijn?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
866
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zit je in je coming-out als atheist?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
moet haast wel voor mij is het geloof het grootste wereld wonder dat er bestaat zo heeft de de heer mij nou eenmaal geschapen,maar ben nergens tegen voor mij kan alles waar zijn maar kan het alleen geloven als ik het persoonlijk hoor .

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Geloof is per definitie geloof, en geen wetenschap.

Voor iemand die gelooft is hetgeen hij/zij gelooft
dan ook een absolute waarheid.
Het is alleen jammer, dat er dan vaak zo weinig ruimte is voor andersdenkenden.

Ik begrijp echt ook niet hoe dat werkt.

Waarom de ene mens meer behoefte heeft aan een god en aan godsdienst, dan de ander, daar wordt nog wel onderzoek naar gedaan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ze hebben een vastomraamd beeld van de wereld, zoals iedereen dat heeft. Er is een absolute waarheid, welke niet in twijfel te trekken is. Zo is dat trouwens voor iedereen. 2 eeuwen geleden werd je voor krankjorem verklaard als je zei dat de aarde rond was. Nu eerder als je beweert dat de aarde plat is.

En nee, een hard bewijs is niet altijd nodig; voor deze mensen is de bijbel en de gemeenschap genoeg bewijs
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat gelovigen geloven. Ze zijn er van overtuigd dat het zo is zoals zij denken. Het leuke is dat God niet te bewijzen is, waardoor de gelovige noch de ongelovige de werkelijke waarheid zal kunnen bewijzen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wetenschap is niet meer dan het geloof van de mensen in de antwoorden van deze tijd. Over honderd jaar zijn er weer andere antwoorden.
Waar is de hoogmoed?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding