Volgens mij geloven alle mensen in wel iets.alleen waar richt je dat geloof op.Wat is nou geloof?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie

Het beste antwoord

Geloof omvat de hoop op zaken die men niet ziet, maar toch waar zijn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Geloven is net doen of je het niet weet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
of doen alsof je het wel weet...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
LOL ja dat ook...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
haha 2 mooie, precies het tegenovergestelde maar wel de zelfde betekenis.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol.. klopt allebei... (niet verder vertellen hoor maar Deva en ik wij zijn partners op GV)
"Of je nu wel of niet gelooft in God doet er niet zoveel toe.
Of je nu wel of niet gelooft in Budha doet er niet zoveel toe. Je moet een goed leven leiden."

-- De Daila Lama
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Yep, zo is het!
'Als een persoon lijdt aan waanvoorstellingen dan heet dat krankzinnigheid, als veel mensen daar tegelijk aan lijden, noemt men het religie'. (Robert Pirsig)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Geloof is een uiting van het onvermogen je neer te leggen bij het feit dat je sommige zaken nooit begrijpen zult." -Ireauna
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoop om verder te kunnen en het leuk te houden. Je moet het ergens voor doen.

Toegevoegd op 26-04-2009 19:37:21
Je gelooft in een inkomen en gaat daarom werken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik geloof in mezelf. Telt dat ook mee?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik geloof......er niks van
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fijn dat jij voor mij invult dat ik zou moeten geloven. Ik geloof in mezelf en in de liefde
Ik geloof dat ik iedere dag moet eten, drinken, slapen, naar de wc moet gaan en dat ik ooit dood zal gaan en dat mijn resten weer meegaan in de cirkel van het leven, omdat ik gegeten word door insecten die op hun beurt weer worden gegeten door vogels etc.
Echter in iets anders geloof ik niet, nada, noppes...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geloof is het aannemen van een stelling die ons bij herhaling geleerd wordt.
Gaan we vanaf morgen alle kinderen onderwijzen dat vliegtuigen stalen vogels zijn die van de maan komen en de goden van de maan naar de aarde vervoeren dan hebben we over twintig jaar een heel ander geloof
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een mooi geloof stelt naar mijn idee de juiste vragen,
en laat de antwoorden aan jou over...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geloven betekent vertrouwen op...... Als je je huis binnen gaat dat vertrouw je erop, dan geloof je dat de architect e.a. hun werk hebben goed gedaan. Dus dat je huis niet zal instorten. Maar dit kan ook in relatie tot een religie zijn... Deze is tot stand gekomen door je opvoeding of je bent er tegen aangelopen toen je ouder was. Toen ik 26 was ben ik pas gaan geloven, jawel, in God. De reden die ik daarvoor heb is omdat ik God ervaren heb. Ik neem, net zoals vele hier bij goeievraag.nl, niet zomaar iets aan. Ik ben een ongelovige Thomas, die moest ook eerst zien voordat hij geloofde. Ofschoon God lovende woorden heeft voor wie niet gezien heeft en toch geloven!

Dus als antwoordt op je vraag: vertrouwen op....... iets fysieks, spiritualiteit, religie o.i.d.