welk nut heeft een studie van de bijbel?

niet als hobby maar serieus om vakkennis,terwijl onlangs een dominee voor de t.v. verklaarde niet zeker te zijn dat god bestaat

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
1.1K

Het beste antwoord

Het nut heeft dat je bepaalde functies in de kerk alleen mag uitoefenen na studie van de bijbel. En ook zonder geloof in religie kan je het beroep wel interessant vinden. Wij hebben ook iemand in onze vriendenkring die werkzaam is in de kerk, maar niet geloofd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als je graag discussieert met anders-denkenden, is het een aanrader : op elk argument is wel een tegenargument te vinden in de bijbel, met tekstnummer, bijbelboek en al, maar dan moet je ze óf uit je hoofd weten, of weten, waar het staat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Opidel;

Ook voor iemand die niet in God gelooft kan het lezen van de bijbel de moeite waard zijn. Want hoe je ook over denkt, de bijbel is een van de belangrijkste boeken uit de menselijke geschiedenis, dus het kan zeer interessant zijn de verhalen te lezen waar miljarden mensen hun levenswijze en -visie op hebben gebaseerd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Onze sociale verhoudingen en maatschappelijke inzichten zijn veelal gebaseerd op de Bijbel en het daaruit voortvloeiend Christelijk geloof. Het is dus nuttig die grondslag van heel het westerse reilen en zeilen te kennen. Ook als je niet gelooft.
13 jaar geleden
Wat die dominee vindt moet hij zelf weten want als jij een bijbelstudie wil volgen moet je dat doen en we weten allemaal dat de Bijbel een ontzettend moeilijk boek is om te begrijpen dus het heeft wel degelijk nut.
Ik heb zelf nl. ook een Bijbelstudie gevolgd en hoewel ik vaak de Bijbel las (nog steeds trouwens) kwam ik op passages waar ik helemaal overheen heb gelezen en werd me uitgelegd hoe die tekst "gelezen" moet worden.
Wat dacht je van het boek Openbaringen.
Ik vind het nog steeds lastig om dat boek te snappen maar nu doe ik het meer als voor mijn bijbelstudie.
Altijd goed om jezelf te ontwikkelen. Stilstaan = achteruitgaan