Worden gebeden wel eens verhoord en heeft iemand hier daar ervaring mee?

Heeft het zin om te bidden, worden gebeden van gewone mensen wel eens verhoord?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
6.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
God bestaat niet dus bidden heeft geen zin. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee hoor Muattigora, dat is een feit, geen mening.

Het beste antwoord

ja en ja ik heb er wel ervaring mee. Ik had een vraag en die heb ik gesteld in mijn gebed, en een paar weken later is die beantwoord. Het was me ineens duidelijk, bij mij was er geen enkele twijfel mogelijk zelfs.

Ik wist het zeker.

Gebeden worden verhoord, maar niet altijd op het moment dat het ons het beste uitkomt.
Kan veel later zelfs.
Maar bidden om een zwembad of grote villa of luxe dingen ofzo dat is geloof ik wat anders.

Toegevoegd na 1 dag:
Het boek: Het kruis in de asfaltjungle is ook een mooi boek, met vele voorbeelden van gebeden die verhoord zijn daarin. En veel op wonderbaarlijke wijze. Het is een waargebeurt verhaal.
(Het soort van tehuis dat David Wilkerson heeft opgericht bestaat nog steeds.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mooi verwoord en ook gerelativeerd. Dank je voor dit beste antwoord!

Andere antwoorden (22)

Alleen de gewone mens bidt en derhalve worden ze verhoord, maar of het zin heeft weet ik niet eens.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik kan alleen op de eerste helft van je vraag antwoorden,hoop dat dat ook mag. Gebeden worden idd wel eens verhoord,maar niet door een hogere macht, omdat die m.i. niet bestaat. Dat er gebeurt wat je graag wilt,is louter toeval.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nu eens een plusje van mij
Ha, die Eefst;

Hoewel ik niet religieus ben heb ik wel eens ergens voor gebeden en mijn gebed kwam dan soms nog wel eens uit ook. Dat bewijst natuurlijk helemaal niets dus ik weet dan ook nooit met zekerheid of dat bidden er iets mee te doen heeft gehad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Niemand kan hier met 100% zekerheid op antwoorden.
Je zult het namelijk nooit weten omdat er geen bewijs is. Zelf geloof ik van wel maar bewijzen heb ik niet.:)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
als je met gewone mensen de niet extreem gelovige bedoeld ,is dat helaas niet zo ,maar de voorgangers en dergelijke weten zeker van wel ik kijk graag naar david maasbracht op t.v. met volle bwondering hoe hij de aanwezigen verteld wat god allemaal voor hen kan doen ,als ze maar bidden en naar de kerk gaan,ik vel geen oordeel maar mijn schoonfamilie is gelovig en maken genoeg ellende mee ,en hebben nooit hulp van boven gekregen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Af en toe worden gebeden wel verhoord.
Of dat dan toeval is, geen idee. Je zou ook kunnen zeggen, dat toeval niet bestaat.

Of het zin heeft om te bidden? Probeer het eens zou ik zeggen. Het werkt beter dan mediteren. Er is n.l. een luisterend Oor. Dat geloof je als je bidt, dus dan is het zo.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Bidden heeft zin ook voor mensen die niet geloven in een hogere macht, het is dan een gefocusseerde intentie.
Het is wel belangrijk om te weten hoe je moet bidden, en verschillende mensen, in verschillende religies en geloof systemen hebben technieken voor gebed geperfectioneerde over duizenden jaren. Zelf mocht ik een gebed voor regen meemaken van een indiaanse shaman. Het heeft daarna voor bijna 3 dagen geregend na maanden van droogte. Misschien toeval, maar dat geloof ik niet. Een ding heb ik gemerkt bij de gebed technieken. Het werkt het best als je biedt eerst voor anderen en je eigen belang wordt in context gebracht met het belang van meerdere mensen. Wat je wil vraag je eerst voor anderen en dan pas ook voor jezelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik geloof niet in een god. Maar ik wens dagelijks naar bepaalde zaken. Die komen ook bijna allemaal uit.
Zoals vandaag, ik had gewenst dat het niet zou regenen wanneer ik op de fiets zat. Die is netjes gehoord: door het universum.

Dit volgens het 'bidden'/wensen van Willem de Ridder en zijn spiegelogie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vroeger gingen boeren dansen in de huiskamer als ze regen wilden. Meestal werkte het niet, soms wel. Dat het
soms wel gebeurde zagen ze als een bewijs dat God ze welgezind was. Daarna werd God uitgebreid gedankt en geloofd. Mijn antwoord is: gebeden worden altijd verhoord, maar we weten niet wanneer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
mijn antwoord op deze vraag zou ik als volgt willen beantwoorden

als een patient geneest en hij geloofd in god dan dankt hij god daar voor

en als hij niet geneest dan is het de fout van de dokter

dit is wat mijn vroegere huisarts altijd zij

hij was een atheist
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb dit zelf nog niet meegemaakt , maar wel van anderen gehoord dat een gebed ergens voor uitgekomen is . In hoeverre dit klopt valt bijna niet te bewijzen denk ik . Ik zeg niet nee , en ik zeg niet ja .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Pas op met wat je vraagt in je gebed, want dat zou wel eens verhoord kunnen worden. Maar dan wel heel anders dan je je had voorgesteld.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
De gebeden worden zeker verhoord, althans dat is mijn ervaring, en bovendien is het gewoon fijn en relativerend om te kunnen bidden.
Een gebed wordt bijna zeker verhoord, als je God gaat bedanken voor dat hij het verhoord heeft, en je gaat pleiten dat hij zelf beloofd heeft om gebeden te verhoren.
Ik heb echt hele wonderlijke dingen zien gebeuren door het gebed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ze al verhoord worden dan is degene (misschien God) wel erg selectief in wat hij wel en niet 'verhoord'.

Waarom niets doen met het gebed van een moeder die naast haar doodzieke kind zit, maar wel met het schietgebedje van de voetballer voor de wedstrijd. (om maar eens wat uiteenlopende voorbeelden te noemen)
En nu niet denken, God heeft zijn eigen bedoelingen om dat kind wél te laten sterven en de voetballer te laten winnen, want daar kan ik niets mee.

Bidden heeft altijd zin, het is ook voor jezelf even de dingen op een rijtje zetten, zo noem ik het, ik stel mezelf de vragen, een gelovige zal ze aan God stellen.
Ik zie bidden als een soort meditatie, dus is het zeker nuttig.
Maar verhoord wordt het niet, er is niemand die luisterd naar mijn gedachten en daar vervolgens iets mee doet. Behalve ikzelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als we bidden tot wie bidden we dan?
Is er een God of een ander oppermachtig wezen.
Maakt het wat uit hoe "HET" dan heet.
Jaren geleden was ik ziek, al maanden lang en dacht de ziekte van Croon te hebben.
Ik vroeg om hulp van boven, van God, van gene zijde, of waar dan ook van daan.

Ik kreeg op dat zelfde moment een visioen,terwijl ik wakker was, er stonden drie gestaltes vlak voor me te overleggen of ze mij zouden helpen, een er van zag ik na overleg knikken terwijl hij mijn richting heen keek, ik "hoorde" o.k. we helpen hem wel, toen waren ze weg, een vierde gestalte werd nu zichtbaar in het visioen, hij stond vlak voor me, keek me aan en zei" ik ben Martin, je eigen gids, ik ga je helpen, heb vertrouwen in mij".
Het visioen vervaagde en was weg.
De dag er na, voelde ik me al beter en voor het einde van de week was ik helemaal genezen!
De klachten zijn nooit meer terug gekomen!
Vanaf die zeer bijzondere dag, is Martin altijd bij me en helpt me anderen te helpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+ dank je voor je prachtige verhaal!
nee heb je , ja kun je krijgen!....maar als je iets wil dan moet je het gewoon vragen, zeg het hardop want als je er in geloof dan weet je dat je nooit alleen loop er is altijd wel een bescherm engel naast je. en wie weet kan hij wel een goed woordje doen en wordt je gebeden gehoord....natuurlijk is het niet zo dat je dan achterover op je luie stoel gaat zitten, maar dat je dan ook er wat voor moet doen, je moet er namelijk ook een steentje bijdragen wat gebeden wat wordt gehoord is altijd ''Meet me halfway"je moet ergens beginnen en dat is met jezelf dan komt de andere vanzelf naar je toe of wordt je gebeden wel verhoord
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Uit een Bijbelse optiek kan je niet alles aan God vragen.
Let eens op de volgende vers;

(1 Johannes 5:14-15) ...En dit is het vertrouwen dat wij jegens hem hebben, dat, ongeacht wat wij vragen overeenkomstig zijn wil, hij ons hoort. 15 En indien wij weten dat hij ons hoort met betrekking tot wat wij ook vragen, dan weten wij dat wij de gevraagde dingen zullen hebben, daar wij ze van hem hebben gevraagd.

Uit dit vers kan je afleiden dat men het beste zich op de hoogte stelt van wat 'binnen de perken' van Gods wil is.

Daarom wordt iedereen aangemoedigd de noodzakelijke Bijbelkennis op te doen.
En als je eens goed nadenkt zorgt God ervoor dat iedere mens arm of rijk,welk ras of stam maar ook ,die gelegenheid krijgt.

Wanneer je God dmv. zijn woord goed leert kennen ,kunnen iemands gebeden specifieker worden,en zullen ze dan ook frequenter verhoort worden.

Nog dit ter overdenking:

(Lukas 11:1) . . .en toen hij ophield, zei iemand van zijn discipelen tot hem: „Heer, leer ons bidden, . . .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben allergisch voor bijbelcitaten. Daar kan jij niks aan doen, dat is helemaal iets van mij. Jammer genoeg kan ik daardoor dan ook moeilijk je verhaal lezen en begrijpen. Ik zou het geweldig vinden als je je antwoord op een religieuze vraag eens met je eigen woorden deed beantwoorden, dus zonder verwijzingen. Dan spreekt het me veel meer aan en komt je, ongetwijfeld uitgebreide, kennis ook meer tot zijn recht. Volgens mij dan he.
Iets wat ons allemaal aanspreekt is het gebed om genezing bij uitzichtloze ziekte. Als we dan genezen worden is dit dan gebedsverhoring? Ik denk van gedeeltelijk wel maar ook eigenlijk niet. Immers: vroeg of laat sterven we allemaal, dus is de genezing gewoon uitstel.

het gebed dat wel verhoord wordt is: God, schepper van alles, als het Uw wil is dat ik door Jezus Christus Uw Zoon bij U mag komen, maakt U me dat dan duidelijk.

Natuurlijk kunnen we dan Gods spreken tot ons wegwuiven, en het fantasie, gezocht of toeval noemen, maar onze keuze om te luisteren is belangrijk. Niemand kan om God heen, dat moet je ook niet willen want alleen bij Hem is toekomst als de dood zich aandient. Dus: gebeden van gewone mensen worden verhoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bidden dat is iets waar je zelf heel veel steun aan kunt hebben.
Je kunt het bidden op meerdere manieren zien. Het bidden voor en na de maaltijd bijvoorbeeld.
Dat word nog altijd veel gedaan maar eigenlijk meer door de meeste mensen vanwege hun gewoonte. t is routine geworden.
Ze doen het echter wel vanwege hun geloof , maar er word gewoonweg niet meer bij stil gestaan of het nou wel of niet verhoord word. Maar gewoon uit automatisme . Ze zijn het gewend. ( t zal ook wel kunnen dat men er gewoon weg niet al te veel tijd voor heeft tijdens de lunch om er bij stil te staan waarom men eigenlijk bid vlak voor het opeten van de boterham)
En dan heb je nog de bekende gebeden( wees gegroet en t onze vader bijv)
Die worden ook veel gebruikt wanneer mensen steun zoeken.
En wanneer iemand gebeden heeft ,geeft dat vaak zoveel voldoening dat alleen het gevoel van voldoening al kan worden op gevat als verhoord.
Zelf heb ik wel eens mee gemaakt dat ik echt hoopte dat er oplossingen kwamen voor problemen. en dat dingen die nauwelijks meer te herstellen zouden zijn , toch nog goed zouden komen.
Op zo,n moment bid je dan dat het goed komt. En als het dan inderdaad goed komt.... Dan is dat gewoon fantastisch.
Dus ja, als jij steun zoekt en jij bid en er veranderen dingen positief, dan zou het best eens zo kunnen zijn dat jou gebed verhoord is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Helpt bidden?
Zo’n 30 jaar geleden had ik een alcohol probleem.
Heb daarbij hulp gezocht bij dokters en maatschappelijk werkers.
Resultaat een refusal kuur, elke dag een tablet slikken zodat de verslaving over zou gaan.
Resultaat: nihil
Een implantaat, hetzelfde medicijn. Na verloop van tijd, ach een glaasje wijn kan geen kwaad, uiteindelijk resultaat: nihil.
Psychot herapie: resultaat nihil.
Deze worsteling heeft ongeveer 6 jaar geduurd.
Op een dag ben ik op de knieën gegaan, en heb gezegd: Heer ik weet het niet meer, ik heb alles gedaan wat ik kon.
De volgende dag, Ik was bij mijn ouders, het was vaderdag, kreeg ik een flesje bier.
Ik heb 1 glas gedronken en tegen mijn vader gezegd
Dit is je cadeau voor vaderdag: Dit is mijn laatste glas bier.
Dat is nu 24 jaar geleden.
Ik drink nog steeds geen druppel.
JA gebeden worden verhoord!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is net als een horscoop als je erin gelooft zal het gebeuren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zou zeggen lees het boek kruistocht in de asfalt jungle maar eens van david wilkerson is waar gebeurd en daarin zie je precies de dingen die aan je vraag voldoen