ik heb al vaak gehoord dat het corna teken haram is, is dat waar of niet? alvast bedankt?

Ik zou willen weten of het corna teken (bokkenteken, hoorntjes teken) haram is? Ik heb gehoord van wel en van niet en ik heb al onderzoek gedaan maar heb geen antwoord gevonden.

Als iemand hier op kan antwoorden zou je dan aub de woorden gebruiken die er in de Quran gebruikt worden, want ik wil niet dat ik fake nieuws te horen krijg. Alvast bedankt! (:

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Religie
2K
AnnBoo8146
2 jaar geleden
Ik weet niet genoeg van de islam om te kunnen zeggen of dit teken haram is of niet.
Wat ik als Christen wel weet is dat dit teken met "het kwaad" of "de duiver" te maken heeft. De duivel wordt vaak afgebeeld als een wezen met een bokkenkop met hoorns.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
2 jaar geleden
Hiervoor heb ik niet genoeg verstand van de islam, maar ik kan corona ook niet echt associëren met 'het goede'.
Dus, andersom, dat er een associatie met 'het kwaad' is, dat klinkt voor mij niet zo gek !

Antwoorden (1)

Een bokkepoot is een symbool van de duivel. En de duivel is in de koran haram.
Het kwaad komt voort uit de weigering van Shaitan (Satan/de Duivel) om voor Adam te buigen wanneer Allah daartoe opdracht geeft. Shaitan wordt ook Iblis genoemd.

Koran 15:28
Allah zei: “O Iblis! Wat is uw reden om niet te behoren tot degenen die zich ter aarde wierpen?” Iblis zei: “Ik ben niet iemand die zich neerwerpt voor de mens, die Gij hebt geschapen uit klinkende klei, uit in vorm gegoten modder.” Allah zei: “Ga hier vandaan; want u bent verworpen, vervloekt. En de vloek zal op u rusten tot de Dag des Oordeels.”
.
Edit: bokkenpoot = bokkenteken, hoorntjesteken.
SimonV