Wat zijn de voedingsregels van de protestanten?

Dit is voor een schoolopdracht. En ik kon hierover niets vinden. Ook niet op het internet (dat was niet duidelijk) en ook kon ik het niet vinden in boeken. Dat was moeilijk te vinden dus vraag ik het aan jullie.

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Religie
2.8K

Antwoorden (1)

Protestanten hebben geen enkele voedingsregel. Zo simpel is dat. Het staat aan elk gemeentelid vrij om te kiezen wat hij of zij zal eten. En daarmee ook of men in de veertigdagentijd kiest voor een bepaalde vorm van vasten. Zo ken ik iemand die dan door de week niet snoept maar op zondag wel en iemand die dan geen alcohol drinkt en weer een ander die dan geen vlees eet. (Ik ben zelf lid van de protestantse kerk).
Amadea
2 jaar geleden
tinus1969
2 jaar geleden
Klopt.
Diverse protestantse kerken leggen wel de nadruk op soberheid en gematigdheid, ook qua voedsel. Diverse protestantse kerken zijn bv ook voor geheelonthouding (geen alcoholische dranken).
HannekeJanssen
2 jaar geleden
Vasten is vanouds meer katholiek dan protestant. Maar de laatste jaren nemen protestanten deze gewoonte ook steeds vaker over. Maar het is geen "regel" binnen het protestantisme.