Mag je tijdens de ramadan als EHBO'er een moslim water geven?

Stel je komt tijdens een activiteit waar je EHBO'er bent een moslim tegen die meedoet aan de Ramadan en duidelijk tekenen van uitdroging vertoont.
Logischerwijs geef je zo iemand wat te drinken, maar wat als hij weigert? Mag hij weigeren?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Religie
1.7K
Ritsuka
3 jaar geleden
Jij mag het geven, jij wil ehbo verlenen. Hij mag medische hulp weigeren.

Antwoorden (2)

Iemand die ziek is hoeft zich niet aan de ramadanregels te houden. Dus ja, dat mag.
Amadea
3 jaar geleden
Uiteraard mag dit, het leven is heilig en moet ten allen tijde gered worden. Dus als deze persoon water nodig heeft, moet je hem dit geven. Als hij weigert is het op eigen verantwoordelijkheid, maar leg altijd goed uit waarom je water geeft en wat de gevolgen zijn van het niet drinken van water