Wat gebeurt er als je slecht bent in de hemel?

Stel: ik zondig in de hemel, word ik dan alsnog verbannen naar de hel?
Of gebeurd er iets anders?

Weet jij het antwoord?

/2500

Heel leuke filosofische vraag, waar niemand het juiste antwoord op kan geven. Alle antwoorden die je krijgt zullen een mening zijn. Ik denk zelf dat als er een hemel bestaat, dat het concept zonde daar niet is. Dus, je zult niet zomaar zondigen in de hemel omdat daar geen zonde bestaat. Enige houvast die de literatuur en bijbelse verhalen ons biedt ligt in de aartsengelen. In oude verhalen komen personages (aartsengelen) voor die geschapen zijn door God en over een klein beetje goddelijke macht beschikken. Sommige aartsengelen kwamen volgens deze verhalen in opstand tegen God en verlieten de hemel. Google maar eens op b.v. aartsengel Lucifer als je daar meer over wilt weten. Dit zou je kunnen zien als zondigen in de hemel, maar geldt dan dus niet voor mensen (alleen voor aartsengelen). Trouwens in de meeste godsdiensten is er de overtuiging dat op de aarde het goede niet kan bestaan zonder het slechte.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100