Wat gebeurt er als je slecht bent in de hemel?

Stel: ik zondig in de hemel, word ik dan alsnog verbannen naar de hel?
Of gebeurd er iets anders?

3 jaar geleden
in: Religie
2.4K
ronron1212
3 jaar geleden
Dat wordt dan de hel
Ivana
3 jaar geleden
@ronron1212 Slecht antwoord. Niemand weet iets van het 'hiernamaals'. Alles wat we denken ye weten is gebaseerd op geloof. Niemand is er ooit geweest en daarna terug gekomen om verslag uit te berengen. Jouw antwoord boezemt onnodig angst in.
ronron1212
3 jaar geleden
@Ivana het is geen antwoord het is een reactie op een vraag over de hemel alsdie al bestaat maar volgens de bijbel wel dus dan is de reactie hel want ook dat staat in de bijbel. Of je geloofd weet ik niet maar in het heilige boek de bijbel stat het van daar de REACTIE en GEEN antwoord.
Griffin
3 jaar geleden
"Jouw antwoord boezemt onnodig angst in."
Maar hoe zit het dan met de belofte dat je daar komt? Want dat boezemt bij mij onnodige onzekerheid in dat het in de hemel leuker is dan op aarde, bij wie kan ik dan klagen als het straks tegenvalt?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik vraag mij af waarom jij naar de hemel zou gaan. Waarop baseer je dit...
LizzzLady
2 jaar geleden
Als ik je vraag lees, is het eerste wat ik je aanraad om het boek van John Burke eens te lezen dat gaat over de hemel en je daarin te verdiepen. Heel verduidelijkend!
Amadea
2 jaar geleden
Wie in de hemel is heeft daar een zo'n intens gelukkig bestaan dat er geen enkele aanleiding is om slecht te gaan doen.

Antwoorden (1)

Heel leuke filosofische vraag, waar niemand het juiste antwoord op kan geven. Alle antwoorden die je krijgt zullen een mening zijn.

Ik denk zelf dat als er een hemel bestaat, dat het concept zonde daar niet is. Dus, je zult niet zomaar zondigen in de hemel omdat daar geen zonde bestaat.

Enige houvast die de literatuur en bijbelse verhalen ons biedt ligt in de aartsengelen. In oude verhalen komen personages (aartsengelen) voor die geschapen zijn door God en over een klein beetje goddelijke macht beschikken. Sommige aartsengelen kwamen volgens deze verhalen in opstand tegen God en verlieten de hemel. Google maar eens op b.v. aartsengel Lucifer als je daar meer over wilt weten. Dit zou je kunnen zien als zondigen in de hemel, maar geldt dan dus niet voor mensen (alleen voor aartsengelen).
Trouwens in de meeste godsdiensten is er de overtuiging dat op de aarde het goede niet kan bestaan zonder het slechte.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik vind het wel een interessante vraag en begrijp hoe je erbij komt. Lucifer koos inderdaad ook om zich tegen God te keren en zette ook andere engelen tegen Hem op. 1/3 van de engelen werden samen met de duivel op de aarde neergeworpen. We kregen allemaal een vrije wil en ik dacht ook dat we in de hemel geen zonde meer zouden kennen. Volgens mij is dit, omdat het kwade reeds overwonnen is, door het Heilige Lam, Jezus Christus. Het perfecte en onbevlekte offer. Hij maakte alles nieuw! Aangezien we nooit geen pijn en verdriet zullen kennen in de hemel, kan er geen zonde zijn. Zonde brengt immers pijn en verdriet.