In de Islam heb je veel en uiteenlopende stromingen. Waarom horen we zo weinig van de Alevieten?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
1.4K

Het beste antwoord

Omdat Alevitisme officiëel geen stroming is van de Islam.
Alevitisme lijkt veel op het Zen Boedhisme, Soefisme en Sjamanisme. Het is een levensstijl. Door de komst van de Islam in Turkijke is het Alevitisme een beetje beïnvloedt door de Islam.

Heel lang zijn Aleviten onderdrukt geweest. Het is ook het laatste volk geweest die zich onder druk heeft laten 'bekeren' door de Islam.

Aleviten gaan niet naar de moskee, bidden niet 5 keer per dag en doen niet aan de Ramadan. Zij hebben hun eigen rituelen. Vrouwen en mannen zijn gelijk en de ontmoetingen vinden ook gemengd plaats. Er is in tegenstelling tot de Islam, ruimte voor muziek en alcohol.

Toegevoegd na 1 minuut:
Alevi betekent letterlijk; Aanhangers van het huis van Ali (neef van Mohammed). Door de komst van de Islam hebben zij gekozen voor Ali i.p.v. Mohammed. Alevitisme bestaat al langer dan de Islam.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

ben zelf ook moslim voor een deel heb namelijk meer geloven maar i dont no
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tot welke stroming reken je jezelf?