Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is er in de bijbel ook een tegenhanger van 'knapenschender'?

Ervan uitgaand dat 'knaap' een jongen is, waarbij ik me ook de vraag stel vanaf welke leeftijd men in die tijd als volwassen werd beschouwd (in de zin van toegestaan te trouwen en aldus seksuele betrekkingen te hebben), vroeg ik me af of er ook in de bijbel sprake is van meisjesschenders. En zoniet, waarom niet?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Religie
2.4K
Amadea
4 jaar geleden
Zie ook https://www.startpagina.nl/v/religie-spiritualiteit/religie/vraag/207579/bijbel-geschreven-minimumleeftijd-waarop-seks/
tinus1969
4 jaar geleden
De bijbel heeft het niet over 'knapenschenden' maar verbiedt alle (mannelijke) homosexuele handelingen, ongeacht leeftijd.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Na betekenisonderzoek (uitgaande van de originele Griekse tekst) zul je ontdekken dat een knapenschender zich niet met pedasterie bezighoudt, maar een homoseksuele relatie met een ondergeschikte heeft. Wat dat betreft wordt er in de Bijbel op één plek ook over de vrouwelijke variant geschreven. Namelijk in Romeinen 1 vers 26a: De vrouwen hebben de natuurlijke omgang verruild voor de tegennatuurlijke. Zo'n vrouw heeft echter geen aparte benaming gekregen.
(Lees meer...)
Amadea
4 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding