Heeft de Heilige Rita een verband met de Bijbel?

Dat de Heilige Rita betrekking heeft tot het christendom is overduidelijk te vinden, maar heeft iets van betrekking met de Bijbel?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Religie
2.5K
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
De Heilige Rita heeft geen enkele betrekking met het christendom. Ik som hieronder op waarom:
“Op Goede Vrijdag 1442 zou zij aan het voorhoofd gestigmatiseerd zijn door een doorn uit Christus' doornenkroon, een wond die niet meer heelde.”
“Tien jaar later werd haar lichaam opgegraven en het bleek nog geheel intact te zijn. Het werd opgebaard in een glazen sarcofaag in de kerk van Cascia.”
“Rita werd door paus Urbanus VIII zalig verklaard in 1628.”
“De heilige Rita staat bekend als patrones van de hopeloze gevallen. Ze wordt onder meer aangeroepen bij examenvrees en bij pokken.”
“in de kloosterkapel van de Zusters Sacramentinen, een kleine bedevaart naar Sint-Rita; de noveen wordt daar 9 donderdagen gebeden.”
“In het Brabantse Boskant wordt de verering van deze heilige in leven gehouden.”
Dit is puur Rooms Katholieke aanbidding en verering van doden. De bijbel verafschuwd dit. De RKK leer is geen christelijke leer.

Antwoorden (2)

Heilige Rita is geboren in 1381.
Ze was heel gelovig en zou in 1442 en 1447 wonderlijke dingen hebben meegemaakt.

Maar ze speelt geen rol in de Bijbel.
Het geloofd speelde een rol in haar leven. Ze bad veel, was gehoorzaam, ging in het klooster ...
4 jaar geleden
Niet rechtstreeks. Maar je zou kunnen zeggen dat Matteüs 27:29, Marcus 15:17 en Johannes 19:1-5 met deze Rita te maken hebben. Want daarin staat beschreven dat soldaten een kroon van doorntakken vlochten en die op het hoofd van Jezus hadden gezet.

De weduwe Rita van Cascia zou wonderbare tekenen van verbondenheid met de lijdende Christus hebben ontvangen. Tijdens haar gebed zou een stekel van Zijn doornenkroon gesprongen zijn en haar in het voorhoofd hebben verwond. De resterende vijftien jaar van haar leven droeg ze daar inderdaad een litteken. Merkwaardigerwijs verdween het vanzelf, toen ze op bedevaart ging naar de paus. Maar op de terugweg kwam het weer terug.
Amadea