Zijn Sodom en Gomorra vernietigd door radicale gelovigen?

https://nl.wikipedia.org/wiki/Sodom_en_Gomorra

"In Genesis wordt beschreven hoe beide steden door God werden verwoest in een regen van zwavel en vuur vanwege de morele verdorvenheid van de inwoners."

Dit doet verdacht veel denken aan hoe ISIS te werk ging in Syrie en Iraq. Als je ISIS hun gang zou laten gaan en later hun eigen geschiedschrijving erop na zou slaan, dan zou je vast kunnen lezen hoe God de ongelovigen etc. een kopje kleiner heeft gemaakt.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Religie
2.5K

Antwoorden (2)

Daar is in de Bijbel geen enkele aanwijzing voor.
Je kunt eerder denken aan een vulkaan uitbarsting.
5 jaar geleden
Nee, radicaal gelovigen hadden niets te maken met wat in Sodom en Gomorra is gebeurd. Sodom en Gomorra zijn door God zelf verwoest. Het was dus een rechtstreeks ingrijpen door God.
Wat radicaal gelovige gelovigen doen, is ten uitvoer brengen van wat zij denken dat God wil. Oprichters van groeperingen als ISIS zijn meestal zelf niet radicaal gelovig, maar zij werven aanhangers onder gelovigen, door de indruk te wekken dat zij de wil van God uitvoeren

En voor mensen die niet in God geloven, zijn er verklaringen te vinden in natuurverschijnselen voor wat in Sodom en Gomorra is gebeurd.
5 jaar geleden
Cryofiel
5 jaar geleden
Sodom en Gomorra zijn door god verwoest - maar alleen volgens de bijbel. Of het werkelijk zo is gebeurd, is een heel ander verhaal. Wat zegt bijvoorbeeld de geschiedschrijving van andere volkeren erover?