Hoe oud was Maria toen zij overleed ?m

Maria de moeder van Jezus

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Religie
9.1K
Z512099
6 jaar geleden
Ze zou 59 geworden zijn.

Het beste antwoord

In de bijbel wordt met geen woord gerept over de dood van Maria. Maar er zijn ook nog de apocriefe boeken. Katholieken noemen deze de deutero-kanonieke boeken. Daar komen met betrekking tot het leven van Maria veel meer bijzonderheden in voor dan het in de bijbel opgenomen Nieuwe Testament. En daaruit kan worden opgemaakt dat Maria 59 jaar oud zou zijn geworden.
Amadea
6 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Daar is geen antwoord op te geven. Maria is een personage uit de bijbel en dit boek vermeld niet hoe oud zij is geworden.

Over haar leven zijn buiten de bijbel verschillende verhalen in omloop. Volgens de (rooms-katholieke) overlevering moet Maria ergens tussen 36 en 50 n.Chr. zijn overleden in Jeruzalem of Ephese. Dat zegt nog niets over haar leeftijd, omdat haar geboorte jaar niet bekend is en ook niet hoe oud ze zou zijn geweest toen haar kind geboren werd. Daar zijn ook weer allerlei tegenstrijdige verhalen over.