Mag je mastruberen na zonsondergang tijdens de ramadan?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Religie
51.9K
Amadea
6 jaar geleden
Dat hangt af van de soort islam waar jij bij behoort. De ene is veel strenger dan de andere. Er zit zelfs verschil tussen de Turkse en Marokkaanse islamitische gebruiken.
grasmaaier
6 jaar geleden
Van mij wel hoor.
tinus1969
6 jaar geleden
Je mag altijd masturberen, zolang je dat maar niet in het openbaar doet.
Amadea
6 jaar geleden
Dat is niet waar als je volgens de Koran leeft, tinus1969.
liveisgreat
6 jaar geleden
ik heb altijd horen zeggen: onthouding van eten drank seks enz. tussen zonsondergang en zonsopgang.
maar mijn kapstertje haar vriendje komt toch een maand niet naar haar tijdens Ramadan. Dus ik begon toen ook te twijfelen of je idd seks of zo mocht hebben.
Zoiets vraag je misschien best op een site met Moslims, die het geloof goed kennen.

Het beste antwoord

De simpelste regel is dat alles wat buiten de Ramadan halal is, dat ook is na zonsondergang tijdens de Ramadan.

Voor zover ik weet is masturberen in het algemeen verboden voor moslims (dus niet alleen tijdens de Ramadan).

het antwoord is dus
In theorie: Dat ligt eraan of je buiten de Ramadan mag masturberen volgens jouw versie van de Islam.

Maar in de praktijk zie ik dat veel Moslims tijdens de vastenmaand wat strenger in de leer worden / wat heiliger proberen leven, omdat ze geloven dat er in deze maand extra amal pahala (verdienste) mee te behalen valt, als je tenminste niet iets doet wat haram is (zoals masturberen). Je vasten en extra gebeden tellen niet mee als je 's avonds zondigt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Kan ik ook mastruberen zonder klaar te komen

Andere antwoorden (1)

Ja, want het houdt niet in dat je het vasten verbreekt, zolang je dit beperkt tot de nachtelijke uren dat het ook is toegestaan om te eten, te drinken en te roken bv.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Maar kan ik ook mastruberen zonder klaar te komen?