ik heb geen relatie, is dan swingen volgens de bijbel zonde?

....wat is er op tegen van elkaar en met elkaar te genieten?, met ieders goedkeuren?...of is dit echt zonde?

Toegevoegd na 8 uur:
....even los van het feit hoe we de term swingen moeten opvatten...laat ik het eenvoudiger zeggen....losse sexkontakten hebben in parenclubs en thuisfeestjes met trance en alles wat daarbij hoort...mag je daar aan deelnemen als single...of is dat (ook) zonde volgens de bijbel

Weet jij het antwoord?

/2500

'Swingen'... ik dacht even dat je dansen bedoelde... :-) Maar wanneer het om seks gaat, dan mag het VOLGENS DE BIJBEL niet. Dat boek verbiedt seks voor het huwelijk. Er zijn echter hele volksstammen die het niet met de bijbel eens zijn, maar dat is een ander verhaal. Toegevoegd na 1 uur: Wanneer je de bijbel aanneemt als strikt het Woord van God, dan is het zo simpel: sex voor het huwelijk, dat mág niet ! (in welke vorm dan ook) Wanneer je de bijbel bekijkt als een boek dat (uiteindelijk) ook door mensen is geschreven dan kun je het volgende in aanmerking nemen: De bijbel is geschreven in een andere tijd. De schrijvers van het boek wilden hun geloof verspreiden. Een goede manier hiervoor is het krijgen van veel kinderen door gelovige ouders. Anti-conceptie is volgens de bijbel daarom verboden. Maar er is een keerzijde aan dat beleid: wisselende seksuele contacten (en zéker zonder anti-conceptie) levert kinderen op waar de vader niet van bekend is, of in elk geval geen vaste binding heeft met de moeder. Kind en moeder hebben verzorging nodig. Dat is dus een probleem. Ook zijn wisselende seksuele contacten een enorme kans voor ziekten om zich te verspreiden (zéker nog in de tijd van de bijbel) Vandaar dat wisselende seksuele contacten verboden zijn, en tegelijkertijd wordt sex binnen het huwelijk gestimuleerd. In de huidige tijd, met alle technieken zijn een aantal argumenten uit de oude tijd achterhaald. Als de bijbel nu geschreven zou worden, dan zouden er vast een aantal andere keuzes gemaakt worden. De leiding van de kerk is moreel en technisch in staat de bijbel aan te passen (de paus heeft dat expliciete recht) maar men is daar tot op heden erg conservatief. Wie weet komt het ooit nog. Dan mag het ook officieel, maar dat is aan de paus, niet aan ons.

Als je de Bijbel aanhaalt om een antwoord te vinden voor jouw gedragingen dan neem ik aan dat je bijv. deze tekst ook wel ben tegen gekomen. “Veel mensen laten zich leiden door hun slechte verlangens. Daardoor doen ze slechte dingen. Dat weten we allemaal. Ze gedragen zich slecht en hebben verboden seks. Ze vereren afgoden en gebruiken toverspreuken. Ze zijn jaloers op elkaar en denken alleen maar aan zichzelf. Ze vormen eigen groepen en zoeken ruzie. Ze worden snel kwaad en behandelen elkaar als vijanden. Ze drinken te veel, en op feesten laten ze zich helemaal gaan. En ze doen nog veel meer slechte dingen. Ik heb het jullie al eerder gezegd: Wie zulke dingen doet, zal niet in Gods Koninkrijk, Gods nieuwe wereld, komen”. Je zou hieruit kunnen opmaken, dat tussen seks hebben uit liefde en respect voor de ander en het botvieren van jouw eigen seksuele lusten een wereld van verschil zit. Waar de grens ligt tussen het geoorloofde (uit liefde en respect) en het niet-geoorloofde (losbandigheid) kan alleen jij trekken in relatie met hetgeen je weet en gelezen hebt in de Bijbel. Geniet dus fijn van je vrijheid maar probeer wel meester te blijven over jouw lichaam met zijn lusten.

Bronnen:
https://www.debijbel.nl/bijbel/NBG51,BGT/Gal%205

Swingen zou sowieso 'zonde' zijn dan, omdat je alleen seks hebt in een huwelijk met je eigen man/vrouw, dus met niemand erbuiten. Dat zijn dan religieuze visies, maar je kunt natuurlijk de moraliteit hiervan bediscussiëren. In deze moderne tijd, waarin religie niet meer zo'n grote rol speelt, zullen veel mensen zeggen dat zolang je eerlijk bent en met wederzijds toestemming plezier beleeft met anderen, dat hier niets fouts aan is.