De Bijbel (Het Woord van God) is het meest verkochtte boek ter Wereld, maar ook het meest gelezen boek???

De Bijbel is en blijft het meest verkochtte boek ter Wereld, Ik vraag me af of het ook het meest gelezen boek ter Wereld is??? Ik ken mensen die een Bijbel hebben maar het niet lezen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie

Het beste antwoord

Ja het is het meest gelezen boek ter wereld, aangezien het christendom het grootste geloof is. In de kerk leest men de Bijbel ook elke zondag 2 soms 3 keer per dag. En dan lezen er ook heel wat mensen mee. En dan zijn er ook genoeg mensen die hem thuis elke dag nog wel lezen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik neem aan dat je bedoelt dat er elke zondag in de bijbel gelezen wordt ipv dat elke zondag de bijbel gelezen wordt? Dan heb je aan één zondag niet genoeg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik snap je niet helemaal

Andere antwoorden (9)

ik dacht dat het meest geprinte boek de ikea gids was, maar dat is meer plaatjes kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waarschijnlijk is het ook het meest gelezen boek. Dat mensen soms wel een boek kopen,maar niet lezen, geldt ook voor andere titels dan de bijbel. Ik heb zelf ook al jaren de Da Vincicode in huis, maar zit nog steeds in het plastic :).
13 jaar geleden
Ik vermoed dat het inderdaad het meest gelezen, en het meest niet gelezen boek is, als je begrijpt wat ik bedoel.

Er zijn mensen die het jaarlijks doornemen, er zijn er ook die hem "hebben staan". Waarschijnlijk is de eerste groep groter dan de tweede, maar gezien de hoeveelheid verkopen zal de tweede groep ook niet klein zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en het boek werd ook wel eens gebruikt om sjaggies mee te draaien in de jaren 60 en om de openhaard mee aan te steken ook

ook kan de meester van het huis op het boek gaan staan om zo groter te doen lijken

maar lezen : meestal pikken ze er een willekeurige bladzijde uit en die onthouden ze dan en dreunen die dan op voor het avondeten..... terwijl de kinderen dan stil moeten zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar wat is nu het antwoord op de vraag?
samen met de koran is het zeker het meest gelezen boek,weet je hoeveel evangelische christenen de usa kent,als het goed is lezen die minimaal 2 keer per dag de bijbel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De oude testament bijna zolas we die kennen vandag bestaat 2500 jaar. De eerste vijf boeken nog langer. De eerste vertaling naar grieks en latijns zijn ongeveer 2000 jaar geleden bij gekomen andere talen en dialecten van de oude wereld volgden vrij snel. Lijkt logisch dat het de meest gelezen boek is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik geloof er niks van dat het per definitie het meest gelezen boek is. het staat op veel boekenplanken voor de show. en wat te denken van al die hotelkamers waar die zo maar ligt te liggen. veel fatsoensrakkers pretenderen wel de bijbel te lezen, maar komen ook niet verder dan pagina 1.
en af een toe een frase lezen betekent naar mijn gevoel niet, dat de bijbel gelezen wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik lees de bijbel vaak, omdat er veel instaat en je kan er altijd weer iets uithalen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ook :-) +1
De bijbel is zonder meer het meest gelezen boek.
Zelf lees ik hem ook graag, en kijk er toch steeds weer met andere ogen naar.
Vooral de psalmen, prediker, en spreuken, spreken mij aan.
Een prachtig boek.