Relatie niet-moslim meisje met moslim jongen

Hallo, ik ben een nederlands meisje van 15 jaar en ik heb een relatie met een moslim jongen van 17 jaar. Ik heb vandaag precies 4 maanden iets met hem, en we hebben het altijd heel gezellig samen. Maar het probleem is, dat hij het al die tijd niet tegen zijn ouders heeft kunnen vertellen. Zijn ouders zijn er afgelopen zaterdag dus achtergekomen en wilden meteen een gesprek met me. Ze begonnen meteen over seks voor het huwelijk en vroegen hoe ik mijn toekomst met hem zag..
nu is mijn vraag : Als je een moslim jongen bent, is het dan verboden een relatie te hebben (zonder getrouwd te zijn) met een nederlands meisje?

alvast bedankt voor jullie hulp, ik kan het hard gebruiken!

Weet jij het antwoord?

/2500

Volgens mij is het niet verboden, maar gaan de wat ouderwetsere moslim-ouders er wél van uit dat het meisje zich dan bekeert tot de Islam. En dan hangt het er natuurlijk helemaal van af wat jij wil en hoe jouw vriend er tegenover staat, hoe het nou verder moet met jullie. Bezint eer ge bemint, het is niet makkelijk.

Verboden : nee. Je moet toch ergens beginnen met de relatie (al is het natuurlijk niet de bedoeling dat jullie zonder toezicht met zijn tweeen ergens vertoeven). Maar het is allemaal wel meteen een stuk serieuzer. Voor zijn ouders zijn jullie bij wijze van spreken wellicht al zo goed als getrouwd (en heb je misschien zelfs, afhankelijk van hoe ouderwets ze zijn, al de huwbare leeftijd bereikt), terwijl voor Nederlandse ouders dit nog een vrij onschuldige en vermoedelijk voorbijgaande verkering is. Zonder een waarde-oordeel uit te spreken of je dingen te adviseren die je misschien helemaal niet wil, is het altijd een goed idee je HEEL goed te realiseren dat je een relatie hebt met een jongen uit een heel andere cultuur, en dat als de relatie serieus is, die cultuur ook een groot deel van jouw leven gaat uitmaken. En dat is niet zomaar iets. Daar moet je je heel goed van op de hoogte stellen. Praat met vrouwen die getrouwd zijn met eem moslim en hoe hun leven er uitziet en welke keuzes ze gemaakt hebben en waarom. Dat kan natuurlijk via Internet, maar in elke grote stad zijn ook genoeg van die vrouwen / meiden te vinden, die je graag te woord zullen staan. Het is namelijk best een HELE grote stap, dus als je nog niet echt hele serieuze toekomstplannen hebt, is het beslist niet te vroeg om je daar toch al een serieus mee bezig te houden. De links zijn beide fora waar je veel van deze mensen vinden kunt. Ja, ze richten zich op met name (Nederlandse) moslima's , maar in principe is dat natuurlijk wel je voorland.

Bronnen:
http://forums.marokko.nl/archive/index.php...
http://www.ontdekislam.nl/forum/

Ik zal al blij zijn dat ze een gesprek met je hebben gevoerd. Daaruit haal ik dat ze geitresseerd zijn naar jouw. Er zijn veel (moslim)ouders die dit niet doen en gelijk de relatie verbieden om dat je ''anders'' bent dan ze wilden of verwachten van een toekomstige vrouw van hun zoon. De meeste ouders willen liever dat hun zoon/dochter een relatie krijgt met iemand van dezelfde nationaliteit/geloof. Vooral Moslims zijn daar streng in. Het is niet verboden om een realtie te hebben met in dit geval een nederlands meisje, maar ze hebben het liever niet, en soms wordt het dus verboden. Wel is het volgens Moslims (maar ook strenge christenen) verboden om seks voor het huwelijk te hebben. Toegevoegd na 2 minuten: Het ligt er natuurlijk ook aan hoe je vriend er tegenover staat. Het lijkt me verstandig om ook vooral met hem te praten, en hoe hij erover denkt.

Een oud-collega van me is op vakantie halsoverkop verliefd geworden op een moslim jongen. Ze heeft hem naar Nederland gehaald. Daarna moest hij direct een eigen woning, want hij kon niet met haar samenwonen zonder getrouwd te zijn. Ze is getrouwd en heeft zich bekeerd tot de Islam. Het blijft echter lastig. Ze hebben een tijdje problemen gehad, zij werd toen compleet genegeerd door hem, want ook al was ze zijn vrouw, ze was een vrouw en een vrouw moest haar man gehoorzamen. Pas na bemiddeling van de vader van haar gingen dingen weer wat beter. Daarnaast is het ook lastig om op vakantie te gaan naar "zijn" land. Mensen blijven je aanstaren, ze zijn niet gewend aan gemengde huwelijken. Zij heeft regelmatig moeten bewijzen dat ze met hem getrouwd was voordat ze samen een hotelkamer konden krijgen. Zelfs bij het naast elkaar zitten in de bus liepen ze tegen dit probleem aan. Maar goed, zij is er gelukkig mee. Het hangt er denk ik ook heel erg van af hoe streng in de leer zijn ouders zijn en hoe streng hij zelf is. Het feit dat zijn ouders eerst gewoon een gesprek met je wilden ipv je vriend meteen te dwingen de relatie te verbreken is op zich al wel positief.

hij zal toch met een moslima moeten trouwen of je dat nou leuk vind of niet. je bent nog jong ,ga eerst maar eens kijken wat er allemaal te koop is in plaats van je te binden aan iets wat geen toekomst heeft.

Ik neem aan dat je met een moslim jongen een arabische of turkse jongen bedoelt. Ik weet er niet alles van, maar wel weet ik dat sex voor het huwelijk in de Islam haram is. Als jullie van elkaar houden, dan is een relatie denk ik geen probleem. De problemen zullen niet veel anders zijn dan met een nederlandse schoonfamilie. Misschien is het nuttig, dat jij je een beetje aanpast aan zijn cultuur. Mijn buurvrouw is met een arabische moslim getrouwd en draagt een losse hoofddoek en wat langere jurken. Ze is wel moslima geworden. Maar de tijd zal het bij jullie moeten uitwijzen. In ieder geval geen sex voorlopig. Die jongen zal wel willen,want het vlees is zwak, maar dan moet je eventueel wel zorgen dat je niet zwanger wordt, want dat is dan wel heel ingewikkeld in die kringen. Vooral Arabische jongens kunnen wel heel aardig zijn.

Kijk uit, want moslimjongens willen nog wel eens oefenen op een niet-moslimmeisje, voor ze met een maagd trouwen die wel moslim is. Gebruik naast je hart, je gezonde verstand. Kijk in hoeverre de ouders streng in de leer zijn, en in hoeverre hijzelf streng is. Je moet er beslist met hem goed over praten, zodat je helemaal zeker bent van zijn bedoelingen.

In gesprek met een moslimleider, werd mij verteld dat een moslim jongen mag trouwen met een niet moslim, maar dan moet hij haar ook er toe pressen moslima te worden. Een moslim meisje mag dat niet. Want zij kan gelet op haar positie als vrouw in het moslim geloof haar man niet dwingen hem tot moslim te maken. Of hij moet het al zijn (gemengd huwelijk). Zij zal zelfs gedwongen worden de relatie niet aan te gaan. Dit soort huwelijken waarbij gebruiken en gewoonten ver uit elkaar liggen, vanwege de cultuur, hebben volgens veel voorkomende gevallen een grote kans van zware problemen, als de relatie word verbroken. Kinderen die ontvoerd worden, naar landen van origine, om niet alleen te pesten, maar ook om de kinderen geboren uit de relatie als moslim op te voeden. Verliefdheid maakt blind. Er word dan alleen gekeken naar het moment en niet naar de omstandigheden en problemen die er later kunnen ontstaan, hoe er mee om te gaan en hoe ze op te lossen. Think twice before you answer, zong Brook Benton: http://www.youtube.com/watch?v=-U8fVyd_TYc

Als je er voor kiest met een moslim verder te gaan zal spoedig alles voor je verboden zijn. Je bent waarschijnlijk niet zo heel land belangrijk voor hem. Wanneer hij de ware van zijn eigen afkomst tegenkomt gaan de volwassenen om hem heen hem aan haar koppelen en moet je het veld ruimen. Over 10 jaar als je dan kindeen heb van Jan of Piet en hem ziet lopen met een prachtige arabische vrouw zul je blij voor jullie beide zijn. Ze zult blij voor die vrouw zijn dat je hem niet voor haar neus hebt weggekaapt. Als ik alleen al die zinnen leesHet probleem is....toekomst met hem zag. Wtf bemoeien ze zich in allah`s naam mee, Jullie zijn een jong stelletje die aan het ontdekken zijn. M.i. gaat dat ouders niet aan. Maar dat zal alleen nog maar het begin zijn. WIlden meteen een gesprek, nog zoiets ze hebben niet door dat ze alleen te willen hebben als de ander(jij) wil en anders niet. Ze kunnen hooguit hem bui je uit de buurt houden. Of dan dan meteen een ramp hoeft te zijn betwijfel ik. Ik ben bekend met de mediterrane cultuurm, en kan wel zeggen dat dat lang niet voor alle nederlandse meisjes is weggegd tenzijn je arabisch spreekt, en bereid bent aan alle heisa van die cultuur mee te doen, zoek voor je dat wil wel eerst even uit wat je dan wilt want dat kan je in de toekomsgt van een hoop ellende vrijwaren (bidden tot je opbrand, eerwraak, groepseer en een vrij laag beeld van vrouwen en hun rechten. Bezint eer ge bekeert.

Contact tussen een meisje en jongen die niet behoort tot de bloedverwanten (vader,broer,oom,opa) is niet toegestaan in De Islaam. Zo is een relatie ook niet toegestaan alleen om 1 bepaald reden; het voorkomen van zina plegen. een moslim moet zijn/haar kuisheid bewaren tot de huwelijk. Maar des tijds zijn er veel moslims in de meerderheid die niet meer zo fundamentalistisch bezig zijn. Maar het is nog steeds een taboe om openlijk in het gezin over seks etc. te praten. Ik zelf vind dat je als moslim de regels strikt moet proberen na te leven,zo niet dan moet je geen moslim zijn. Islaam betekend letterlijk ; Istislaam (=overgave aan God) Kan je dit niet , dan doe het ook niet... Het is alles of niets, geen tussenweg.. Of je kiest deze weg , of de ander. Daarnaast moet je ook denken dat God die dingen verbied die slecht zijn of naar het slechte leiden voor de mens. ----- Ik zal het kort houden en antwoord geven op je vraag; Het is in de Islaam niet toegestaan om een relatie te hebben VÓÓR het huwelijk. Maar, er zijn er zoveel die zich niet meer houden aan zulke regels , en al helemaal hier in het westers deel van de wereld.. Invloedssfeer Toegevoegd na 1 minuut: 2 geloven op 1 kussen,daar slaapt de duivel tussen!