In de restaurantscene van "Inglorious Bastards" bestelt Hans Landa melk voor Shoshana, volgens mij een test of ze Joods is. Kan dit kloppen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Religie
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook niet vanaf het zelfde aanrecht.

Het beste antwoord

Nee, dat heeft er volgens mij niets mee te maken.
Joodse mensen mogen gewoon melk drinken.
Kosher is het verbod melk en vlees:
samen te koken
samen te eten
van het verboden mengsel profijt te hebben.

Ik denk dat het eerder een verwijzing is naar de scene waarin Landa voor het eerst in dat boerenhuis tot twee keer toe melk drinkt en daarbij wist dat de Joden onder de vloer zaten.
Misschien wist hij zelfs al wel dat zij Shoshana was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

volgens mij om te laten zien dat hij haar herkent heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Shosanna zat toch onder de grond in de beginscene en hoorde toch dat Landa Melk bestelde,hij herkende haar in het restaurant en bestelde melk om te laten zien dat hij haar door had
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de joode spijswetten schrijven voor dat vlees niet genuttigt waord binnen 4 uur na een vleesmaaltijd. dus als dit chronologisch in de film te checken is zou het er indd op kunnen duiden.