Is er een goeie site waar de discussie tussen evolutionisten en creationisten op rationele basis wordt gevoerd ?

Ik bedoel dus geen site waar onderlinge emotionele argumenten de boventoon voeren , maar gewoon een site waar uiteenlopende standpunten op basis van redelijke argumenten worden uiteen gezet.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Religie
1.3K

Antwoorden (1)

Er zijn er legio die het proberen, en dagelijks nieuwe, maar binnen mum van tijd ( variërend van enkele minuten tot enkele dagen) blijkt al snel dat er met creationisten geen redelijke of wetenschappelijke discussie te voeren is. Omdat creationisme elke redelijkheid en wetenschappelijke basis ontbeert, en "evolutionisten" weigeren ongefundeerde aannames (of zelfs bewezen onzin) mee te nemen in hun argumenten.

Het is PER DEFINITIE een debat dat niet met een bevredigende uitkomst te voeren is, want wie echt per se wil geloven, zal blijven geloven, en geloof en wetenschap sluiten uiteindelijk elkaar uit.

Uiteindelijk beland je dan altijd weer op het punt waarbij iemand (normaliter de evolutionist, die uitstekend in staat is aan te tonen dat evolutie bestaat) moet gaan bewijzen dat iets NIET bestaat. En daar loop je dood. Elke keer weer.