Hoe heet dat internationaal christelijk kamp waarbij men enkel met God bezig is?

In godsdienst had ik ooit gehoord over zo'n kamp. Mensen van over heel de wereld kwamen samen om te bidden. Een goede ontmoetingsplaats. Er was zelfs muziek. Is er maar zo één kamp of zijn er meerdere? Ik heb gewoon namen nodig, om dat ene terug te vinden.

Toegevoegd na 59 seconden:
Men sliep, geloof ik, in tenten.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Religie
3.2K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Youth for Christ ? Die organiseren een kamp.
Cryofiel
8 jaar geleden
Waarom zou zoiets bij het vak godsdienst moeten worden verteld?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je kunt toch bij Godsdienst uitingen van religie noemen? Dit zou je naast de Hadj kunnen noemen, of naast klassieke bedevaarten... ik zie het punt niet. Daarnaast zijn er ook christelijke scholen, waar het al helemaal niet gek is als dit wordt genoemd.

Antwoorden (3)

De Jongerenontmoetingen van Taizé in Frankrijk zijn bekend om hun informele samenkomsten.

- Elke week (maar vooral in de zomer en rond Pasen) komen duizenden jongeren uit heel Europa naar Taizé voor een meestal kortere (één week) of soms langere periode van ontmoeting en bezinning.
Elke dag geven de broeders van de gemeenschap Bijbelinleidingen. Drie maal per dag komen de broeders met alle bezoekers bijeen voor het gemeenschappelijk gebed in de Verzoeningskerk, met veel zingen en een lange tijd van stilte.
In de momenten tussen deze diensten is er tijd voor bezinning, discussie, gebed en stilte, al dan niet in een groepje van jongeren met verschillende nationaliteiten. Op veel plaatsen in België en Nederland worden regelmatig bijeenkomsten georganiseerd in de stijl van de gemeenschap van Taizé.
Erna55
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Plusje, dit was ook mijn eerste gedachte. Is inderdaad een groot en internationaal kamp.
De Christelijke Gemeente in Nederland (CGN) heeft verschillende ontmoetingsplekken in Nederland waar samenkomsten worden gehouden; bijv. in Groningen, Noord- en Zuid Holland, Overijssel en Gelderland voor zover ik weet.

De CGN is onderdeel van een wereldwijde organisatie die haar ‘hoofdzetel’ heeft in Noorwegen.
Op feestdagen worden overal ter wereld christelijke kampen (conferenties) gehouden waar zeer geconcentreerd Bijbelonderwijs gegeven worden gepaard gaande met veel muziek; tussendoor sport en spel, bidstonden enz.

Je kunt dus kiezen of je zo’n kamp in Nederland (Stadskanaal) of elders, welk land dan ook in de wereld waar zij een christelijke gemeente hebben gesticht, wilt bijwonen.
Dergelijke kampen/conferenties worden gehouden tijdens de Kerstdagen , Pasen, en in de zomer (de zomerconferentie) en zijn toegankelijk voor ouderen, jeugd en kinderen.

De conferentiezaal in Noorwegen kan zo’n 5000 gelovigen herbergen en de verkondiging in het Noors wordt, met behulp van ‘vertaalruimtes’ achter in de zaal, vertaald in diverse talen w.o. in het Nederlands. De aanwezigen kunnen daardoor via een draadloos koptelefoon de verkondiging direct in hun eigen taal horen.
De website voor meer info is http://www.brunstad.org/nl
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
pinkster conferentie
opwekking biddinghuizen tijdens pinksteren
op het flevo terrrein