Een Atheist is iemand die niet gelooft in het bestaan van God. Hiebij een link.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Athe%C3%AFsme
Bronnen:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een atheist is iemand die gelooft in het niet bestaan van God.
De vorige antwoorder heeft het net niet helemaal juist... Iemand die niet gelooft weet... Een gelovige en een atheist is een gelover... De ene in god en de andere in Niet-God...

Andere antwoorden (11)

Iemand die niet geloofd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
of iemand die geloofd in het niet-geloven
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat zou een mooi antwoord zijn geweest Naatje
Je kan hem nog plaatsen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoezo niet geloofd.............
Iemand die er heilig in geloofd dat er geen god is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
lol
Een geloof in het niet bestaan van God, of een hogere macht.

Maar wel gewoon een geloof.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jij snapt niets van je geloof, Atheisme. Je gelooft in niets. Mag. Maar verder dan geloven dat er geen God is kom je niet als Atheist. Een geloof dus. Klaar.
1] een metalband: Atheist (band)
2] een Atheïst (met trema op de i) is iemand die niet in één of meerdere goden gelooft: het atheïsme. Atheïsme komt uit het Grieks en is samengesteld uit a- dat 'zonder' betekent en theïsme van het woord 'theos' dat 'god' betekent. Het woord 'atheïst' betekent dus letterlijk 'zonder god'.

Atheïsme is
- volgens wikipedia -
de afwezigheid van geloof in één of meerdere goden[1], of
de aanname dat er geen god(en) bestaan of kunnen bestaan.[2]

Ik herhaal mij zelf:

http://www.goeievraag.nl/vraag/volgens-atheisten-belangrijkste-bewijs-god.56262

"Zachte" atheisten geloven niet dat er een god bestaat:
Ach, dat geloof ik niet.
"Harde" of "sterke" atheisten geloven dat er geen god bestaat:
God bestaat niet, want dat kan niet.

Dan heb je ook nog mensen die zeggen:
Ik ben atheïst in die zin dat ik niet geloof in een God als een persoonlijk wezen. Want: God is een woord voor een menselijke ervaring. God is heel iets anders dan wat gewoonlijk God wordt genoemd.

Toegevoegd na 1 minuut:
3] een website: De Atheist.
http://www.deatheist.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=99&Itemid=15
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vind ik toch vreemd. De naam 'Atheïst', hebben de gelovigen dus verzonnen. Ik geloof zelf niet, maar ik zeg niet van mezelf dat ik Atheïst ben. Als je dat zegt, hoor je dus eigenlijk bij een groep niet-gelovigen. En de naam van deze groep hebben de gelovigen 'ons' gegeven.
Het woord of de naam Atheïst vind ik dus eigenlijk nergens op slaan. Ik geloof niet, en daar hoef ik dus ook geen aparte naam voor te krijgen.
Een atheist heeft zijn eigen geloof, en gelooft niet in God.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
atheisten geloven naar mijn mening in het grootste sprookje.
Het hele heelal en biologische leven op aarde zomaar is ontstaan door een oerknal zie ik dat het zelfde als
dat er in een drukkerij een ontploffing ontstaat en er opeens een mooi bij toeval een prachtige Van Dale is ontstaan..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Eigenlijk houdt atheïsme helemaal geen geloof in de oerknal in. Alleen een afwezigheid van geloof in goden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hoe verklaren ze dan hoe de eerste mens op aarde is gezet? alles uit toeval?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het punt is dat atheïsme geen geloof is, geen religie, geen stroming. Je kunt atheïst zijn en bijvoorbeeld de evolutietheorie plausibel vinden. Je kunt ook atheïst zijn en denken dat de aarde een experiment van technologisch verder gevorderde aliens is. Je hoeft dan ook niet in de oerknal te geloven om atheïst te zijn. Bovendien zijn er ook gelovigen die de oerknaltheorie plausibel vinden, en er alleen aan toevoegen dat ze geloven dat hun god die oerknal in werking heeft gezet. Persoonlijk vind ik de oerknaltheorie en de evolutietheorie wel plausibel. En het bestaan van goden niet. Vraagje: heb jij je in die theorieën verdiept? Je weet bijvoorbeeld dat het twee verschillende theorieën over verschillende onderwerpen zijn, en dat er geen sprake is van een theorie waarin er een grote boem was en ineens alles er kant-en-klaar was?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nog een mooier sprookje:
Er was eens een man met een lange witte baard en die kwam uit de wolken en maakte daar in 6 dagen heel de hemel en aarde en de 7e dag moest ie uitrusten.........
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
needle magic geloof jij nou maar lekker in je evolutie wat heb ik te verliezen dit leven van ongeveer 75 jaar wat heb jij te verliezen als er WEL een God bestaat?? EEN EEUWIGHEID!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
En blijkbaar veel uitroeptekens en hoofdletters... Vertel eens jack, waarom voel je de behoefte om te schreeuwen? Hoop je daarmee je gebrek aan argumenten te verbloemen?
Het enige dat alle atheïsten gemeen hebben is het niet geloven in een god of goden.

Sommigen gaan een stap verder, en geloven dat er geen god of goden zijn.

Er zit een subtiel verschil tussen deze twee; de eerste groep zegt feitelijk alleen dat de goden waar ze tot op dat moment mee geconfronteerd zijn voor hen niet overtuigend genoeg zijn gebleken, terwijl de tweede groep zegt dat het hele concept van goden onmogelijk is.

Verder zijn er geen universele overeenkomsten tussen atheïsten. Atheïsten accepteren niet allemaal de wetenschappelijke verklaringen voor het ontstaan van het universum, het ontstaan van het leven, of de ontwikkeling hiervan. Net zoals niet alle gelovigen deze wetenschappelijke verklaringen verwerpen.

Atheïsten verwerpen niet allemaal een leven na de dood, of dit nu is door middel van een hiernamaals, reïncarnatie, of geesten in onze werkelijkheid.

Er zijn atheïsten die van mening zijn dat de gehele geschiedenis gebaseerd is op puur toeval, en er zijn atheïsten die van mening zijn dat alles wat gebeurt ver van tevoren vaststaat. Verder zijn er ook atheïsten die van mening zijn dat de geschiedenis een gevolg is van de interactie van materie volgens de wetten van de natuur (wat niet willekeurig is), maar wel beïnvloed kan worden door de keuzes die elk individu zelf maakt (wat niet van tevoren vaststaat).

Eigenlijk kun je dus alleen zeggen dat ze niet geloven in een of meerdere goden. Voor de rest zijn er geen centrale dogma's, geen universeel geaccepteerde autoriteiten, en dus geen ideeën die je álle atheïsten kunt toeschuiven.

Ongeveer hetzelfde als dat je niet alle theïsten over een kam kunt scheren. Zelfs niet alle Christenen. Of zelfs niet alle Katholieken.

Toegevoegd na 11 minuten:
Bovendien is het ook merkwaardig om mensen in te delen op iets dat men niet is. Net zoals je mensen normaal gesproken niet in hokjes plaatst op basis van het niet hebben van een bepaalde haarkleur, of voetbalelftallen rangschikken op de hoeveelheid tries die ze scoren in een jaar tijd.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Atheïsme is:

De afwezigheid van geloof in één of meerdere goden, of de aanname dat er geen god(en) bestaan of kunnen bestaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
een atheist is iemand die gelooft in niet-God...

zowel een gelovige in god als een atheist is een gelover… de ene gelooft in god en de andere gelooft in niet-god…

alle gelovers, of dat nu is in god of in niet-god hebben alleen een IDEE waar ze het over hebben, maar WETEN het niet... op het moment dat er WETEN is, stopt geloven...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Atheïsme is niet geloven dat er goden bestaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iemand die niet in een god gelooft. Een theist is iemand die wel in God gelooft.