wat is atheist?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Een Atheist is iemand die niet gelooft in het bestaan van God. Hiebij een link. http://nl.wikipedia.org/wiki/Athe%C3%AFsme

Bronnen:
wiki

Iemand die niet geloofd.

Iemand die er heilig in geloofd dat er geen god is.

Een geloof in het niet bestaan van God, of een hogere macht. Maar wel gewoon een geloof.

1] een metalband: Atheist (band) 2] een Atheïst (met trema op de i) is iemand die niet in één of meerdere goden gelooft: het atheïsme. Atheïsme komt uit het Grieks en is samengesteld uit a- dat 'zonder' betekent en theïsme van het woord 'theos' dat 'god' betekent. Het woord 'atheïst' betekent dus letterlijk 'zonder god'. Atheïsme is - volgens wikipedia - de afwezigheid van geloof in één of meerdere goden[1], of de aanname dat er geen god(en) bestaan of kunnen bestaan.[2] Ik herhaal mij zelf: http://www.goeievraag.nl/vraag/volgens-atheisten-belangrijkste-bewijs-god.56262 "Zachte" atheisten geloven niet dat er een god bestaat: Ach, dat geloof ik niet. "Harde" of "sterke" atheisten geloven dat er geen god bestaat: God bestaat niet, want dat kan niet. Dan heb je ook nog mensen die zeggen: Ik ben atheïst in die zin dat ik niet geloof in een God als een persoonlijk wezen. Want: God is een woord voor een menselijke ervaring. God is heel iets anders dan wat gewoonlijk God wordt genoemd. Toegevoegd na 1 minuut: 3] een website: De Atheist. http://www.deatheist.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=99&Itemid=15

Een atheist heeft zijn eigen geloof, en gelooft niet in God.

atheisten geloven naar mijn mening in het grootste sprookje. Het hele heelal en biologische leven op aarde zomaar is ontstaan door een oerknal zie ik dat het zelfde als dat er in een drukkerij een ontploffing ontstaat en er opeens een mooi bij toeval een prachtige Van Dale is ontstaan..

Het enige dat alle atheïsten gemeen hebben is het niet geloven in een god of goden. Sommigen gaan een stap verder, en geloven dat er geen god of goden zijn. Er zit een subtiel verschil tussen deze twee; de eerste groep zegt feitelijk alleen dat de goden waar ze tot op dat moment mee geconfronteerd zijn voor hen niet overtuigend genoeg zijn gebleken, terwijl de tweede groep zegt dat het hele concept van goden onmogelijk is. Verder zijn er geen universele overeenkomsten tussen atheïsten. Atheïsten accepteren niet allemaal de wetenschappelijke verklaringen voor het ontstaan van het universum, het ontstaan van het leven, of de ontwikkeling hiervan. Net zoals niet alle gelovigen deze wetenschappelijke verklaringen verwerpen. Atheïsten verwerpen niet allemaal een leven na de dood, of dit nu is door middel van een hiernamaals, reïncarnatie, of geesten in onze werkelijkheid. Er zijn atheïsten die van mening zijn dat de gehele geschiedenis gebaseerd is op puur toeval, en er zijn atheïsten die van mening zijn dat alles wat gebeurt ver van tevoren vaststaat. Verder zijn er ook atheïsten die van mening zijn dat de geschiedenis een gevolg is van de interactie van materie volgens de wetten van de natuur (wat niet willekeurig is), maar wel beïnvloed kan worden door de keuzes die elk individu zelf maakt (wat niet van tevoren vaststaat). Eigenlijk kun je dus alleen zeggen dat ze niet geloven in een of meerdere goden. Voor de rest zijn er geen centrale dogma's, geen universeel geaccepteerde autoriteiten, en dus geen ideeën die je álle atheïsten kunt toeschuiven. Ongeveer hetzelfde als dat je niet alle theïsten over een kam kunt scheren. Zelfs niet alle Christenen. Of zelfs niet alle Katholieken. Toegevoegd na 11 minuten: Bovendien is het ook merkwaardig om mensen in te delen op iets dat men niet is. Net zoals je mensen normaal gesproken niet in hokjes plaatst op basis van het niet hebben van een bepaalde haarkleur, of voetbalelftallen rangschikken op de hoeveelheid tries die ze scoren in een jaar tijd.

Atheïsme is: De afwezigheid van geloof in één of meerdere goden, of de aanname dat er geen god(en) bestaan of kunnen bestaan.

een atheist is iemand die gelooft in niet-God... zowel een gelovige in god als een atheist is een gelover… de ene gelooft in god en de andere gelooft in niet-god… alle gelovers, of dat nu is in god of in niet-god hebben alleen een IDEE waar ze het over hebben, maar WETEN het niet... op het moment dat er WETEN is, stopt geloven...

Atheïsme is niet geloven dat er goden bestaan.

Iemand die niet in een god gelooft. Een theist is iemand die wel in God gelooft.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100