Hoe werkt het quoten van de Bijbel?

Als iemand zegt: Matthew 11 28-30, dan bedoeld ie een stukje uit be Bijbel. Maar waar staan de naam en de getallen precies voor?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Religie
1.2K
Erna55
8 jaar geleden
De naam zegt welk deel van de bijbel : boek Mattheus.
Met het eerste cijfer is het " hoofdstuk" genoemd.
De laatste cijfers , ." Verzen" , geven de zinnen aan.

Het beste antwoord

Matthew is de Engelse naam van de evangelist die wij als Matt(h)eüs kennen [oude vertaling met h, nieuwe vertaling zonder h). Hij is een van de vier evangelisten die een Bijbelboek schreven, en die vind je in het eerste deel van het Nieuwe Testament.

Met de 11 wordt aangegeven dat het om het elfde hoofdstuk van dat Bijbelboek gaat, en met 28-30 dat het de verzen achtentwintig tot en met dertig betreft.

Matteüs 11:28-30
28 Kom naar mij, jullie die vermoeid zijn en onder lasten gebukt gaan, dan zal ik jullie rust geven. 29 Neem mijn juk op je en leer van mij, want ik ben zachtmoedig en nederig van hart. Dan zullen jullie werkelijk rust vinden, 30 want mijn juk is zacht en mijn last is licht.’

Toegevoegd na 1 minuut:
eerste deel = eerste gedeelte
Amadea
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het is dus eigenlijk allemaal heel simpel. Helemaal top, bedankt!