Is Scientology een kerkelijk genootschap of een godsdienst of geen van beide ? Zoniet, wat is het dan wel ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Religie
1.2K
Ritsuka
9 jaar geleden
Het is een sekte

Antwoorden (2)

De scientology is beide

Het is een genoot schap en een geloof gebaseerd op de verhalen van Ron L hubbard
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Scientology beschouwt zichzelf als een religie. Gebouwen waar aanhangers van Scientology samenkomen, worden kerken genoemd. Maar kun je Scientology wel rekenen tot het christendom? Scientology zegt zelf namelijk dat het "uiteindelijke doel van Scientology echte geestelijke verlichting en vrijheid voor het individu is". Maar de Bijbel leert mij duidelijk iets anders. De Bijbel zegt dat de verheerlijking van God het doel moet zijn van ons leven. De kern is dat we gered worden door het bloed van Christus. Deze uitgangspunten kom je bij Scientology niet tegen, of slechts deels .
Als ze onder het christendom willen vallen zullen ze Jezus als Gods Zoon centraal moeten stellen en dat doen ze niet , dus vallen ze niet onder het christendom
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
afgezien van het feit dat ik het inhoudelijk eens ben met je.
de vraag was niet of scientology christelijk is of niet. ;) de vraag is: of het een kerkelijke genootschap of godsdienst is. en daarop kun je wel zeker ja zeggen.
tenzij met kerkelijk inderdaad het christelijke geloof wordt bedoeld.
Maar dat lees ik hier in ieder geval niet. (toch geen min van mij)