Wat houdt het in als je dooplid bent?

Ooit hebben mijn ouders me gedoopt. Echter heb ik er helemaal niets mee en laatst vroeg me ik me af wat dit nou inhoudt. Ik krijg namelijk jaarlijks een brief over categesatie, maar wil hier helemaal niets mee te maken hebben. Ik ben ingeschreven bij een protestantse kerk. Hoe kan ik me daarvoor eventueel uitschrijven?

Toegevoegd na 9 minuten:
Mijn ouders hebben me laten dopen natuurlijk ;).

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Religie
2.5K

Antwoorden (1)

Als je gedoopt bent dan hebben jouw ouders toen besloten dat zij jou een christelijke opvoeding wilden geven. Zodra jij meerderjarig bent en op jezelf woont mag je ertoe besluiten dat jij niet meer wilt ingeschreven staan als (doop)lid van die kerk. Dat doe je door een (ondertekend) bericht te verzenden naar het kerkelijk bureau.

Ben je nog minderjarig en woon je bij je ouders, dan zul je daar bericht over blijven ontvangen. Of je ouders moeten er zelf ook niets meer van hebben, dan zou een van hen het hele gezin kunnen laten uitschrijven.
Amadea
9 jaar geleden
Antoni
9 jaar geleden
Vraagsteller is volgens zijn profiel meerderjarig (18 jaar). Waar hij woont (wel of niet bij zijn ouders) staat daar niet vermeld... Wat geldt er als de betrokkene meerderjarig is en nog bij zijn ouders woont?
fisbel
9 jaar geleden
Dan kan hij zich gewoon uitschrijven.
Amadea
9 jaar geleden
Dat zal een van zijn ouders moeten doen, want hij staat in de administratie dan als gezinslid.
Amadea
9 jaar geleden
Leden van een Protestantse Kerk zijn geen parochianen. En zo officieel hoeft het voor protestanten helemaal niet.
Amadea
9 jaar geleden
SILA is een paar jaar geleden voor het laatst gebruikt, tegenwoordig is het LRP.