Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom vertoont het huidige europa zoveel overeenkomsten met het babylon uit de openbaringen?Word dit bewust gedaan?

Zoals de toren van het parlement in strassburg,wat gebouwd is naar de gelijkenis van het schilderij van breughel.De twaalf sterren in het logo,naar openbaringen 12,terwijl er,toen de EU begon er al meer dan 12 lidstaten waren.

Openbaringen 17,met het scharlaken en purper en vele gesteenten wat heel erg doet denken aan het vaticaan.

De vele soorten talen(spraakverwarring uit genesis toen de eerste toren van babel werd gebouwd)

Toegevoegd na 42 minuten:
http://www.albatrus.org/english/living/ourtimes/europe_new_babylon.htm

Hier staan,in het engels,de vele verwijzingen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Religie
1.3K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

De eindtijd is de periode tussen Jezus' hemelvaart en zijn terugkomst. Dus feitelijk gezien leven we al 2000 jaar in de eindtijd. Dus is het logisch dat je dingen ziet die dat beeld onderbouwen. De eindtijd is de laatste fase van de menselijke heerschappij, de laatste fase waarin Satan nog macht heeft.

Het plaatje wat je bijvoegde heeft 11 sterren. En ik denk dat de bijbel het niet heeft over alleen Europa, maar over de gehele schepping van God, de hele aarde dus.

De bron die ik hieronder heb toegevoegd is heel interessant als je meer wilt weten over het leven in de eindtijd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De mens is een wezen wat overal structuren ziet, ook als ze er niet zijn. Ik kan me voorstellen dat de overeenkomsten die je ziet je aan het denken zetten, maar je zou nog veel meer verschillen vinden als je daar naar zocht.
Ik hou het dus op toeval.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Babylon was een stad en de EU is een statenbond. Er zijn geen overeenkomsten, zelfs geen culturele overeenkomsten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding