bidden alle moslims hetzelfde?

Ik ben moslima en mijn vriendin ook maar zij bidt heel anders dan ik doe. We hebben opgezocht op youtube en ik boeken en ik bid gewoon zoals de
'rest' het doet , volgensmij bidden alle moslims hetzelfde maar zij zegt van niet, weet iemand dit?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Religie
2.7K
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Wat doet zij anders dan?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zij gaan bijvoorbeeld sneller bidden, en als je je handen op je boe
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Boezem moet houden houden zij hun armen langs hun zij. En zij zeggen dingen ook 1 keer in plaats van 3 keer
Ritsuka
9 jaar geleden
iedereen gelooft op zijn of haar manier, is niet echt wat verkeerds aan lijkt mij. Of er moet ergens een specifieke regel staan daarvoor, volgens mij niet, maar ik heb het boek niet gelezen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Denk dat dat niet anders is dan met bv. christenen. Er zijn er die een standaardgebed opzeggen en er zijn er die een eigen gebed hebben. Er zijn er die met de handen gevouwen en ogen dicht bidden en er zijn er die dat anders doen. Ik denk dat het niet uitmaakt hoe je bid, iedereen moet dat doen op de manier zoals hij of zij denkt dat het beste is of waar hij/zij zich het prettigst bij voelt. Voor jou is dat op de "standaard" manier, voor haar op haar manier.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nouja wij moeten onze profeet nadoen, en dat staat ook in de koran,

Het beste antwoord

Niet alle moslims bidden op dezelfde manier. Er zijn enkele stromingen binnen de islam. Elke stroming bidt net iets op een andere manier. De verschillen zijn minimaal dus maak je daar niet druk om, het gaat om de essentie.
Onze profeet (vzmh) bad op verschillende manieren en men heeft hem dus ook op verschillende manieren zien bidden. Hierdoor zul je in hadith ook verschillende gebedsmanieren lezen. Geen enkel is fout. Het komt tenslotte allemaal van onze profeet (vzmh) af.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dankjewel ik heb hier echt wat aan!

Andere antwoorden (1)

Ten eerste, ik ben geen moslim, dus eenieder die dit wel is en mij kan verbeteren, ga uw gang. Zoals veel binnen de Islam is tot in de puntjes beschreven waar aan voldaan moet worden en hoe het moet (de voorwaarde vooraf worden genoemd in de link). De tweede link geeft een vergelijkbare beschrijving maar dan geillustreerd.

In het gebed moet het volgende verricht worden om het gebed geldig te maken:
1. Staan, indien je daartoe in staat bent.
2. De openings-Takbeer.
3. Het reciteren van Surah al-Faatihah in iedere rak'ah.
4. Buigen (rukoo').
5. Omhoog komen van de rukoo' (geheel recht staan).
6. Prostreren (neerknielen) op de zeven ledematen.
7. Omhoogkomen (uit de prostratie).
8. Het zitten tussen de twee prostraties.
9. In een staat van rust verkeren gedurende (het uitvoeren van) al deze handelingen
(i.e. niet haasten).
10. Het handhaven van de juiste volgorde.
11. De laatste Tashahhoed.
12. Zitten gedurende de Tashahhoed.
13. Het sturen van de Salaah op de Profeet (as-Salaah 'alaa nabiyy).
14. De (laatste) twee Tasleems.

Onderstaande moet verricht worden tijdens het gebed maar maken bij weglating het gebed niet ongeldig mits men twee prostraties van vergeetachtigheid op het einde van het gebed doet.
1. Alle Takbeers, behalve de openings-takbeer.
2. Het zeggen van “Subhaana Rabby al-'Adheem” wanneer je in de gebogen positie
(rukoo') zit.
3. Het zeggen van “Sami'-Allaahu liman hamidahu”. Dit geldt voor zowel de imaam als
de persoon die individueel bidt.
4. Het zeggen van “Rabbanaa wa lakal-hamd”. Dit geldt voor de imaam, degenen die
achter hem bidden (hem volgen), en de persoon die individueel bidt.
5. Het zeggen van “Subhaana Rabby al-A’laa” tijdens de prostratie (neerknieling).
6. Het zeggen van “Rabbighfir Lee” terwijl je tussen de twee prostraties zit.
7. De eerste Tashahhoed.
8. Het zitten gedurende de eerste Tashahhoed.

Je moet zelf maar bepalen of je vriendin hieraan voldoet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Amadea
9 jaar geleden
Vermoedelijk zit er ook nog verschil tussen mannen en vrouwen, en zijn bovenstaande regels voor de mannen bestemd.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Iedereen hartstikke bedankt!