Dat je wel christelijk bent maar niet bij een specifieke denominatie hoort.
In Nederland heb je bijvoorbeeld Hervormden, Gereformeerden, Evangelischen et cetera. Als je niet bij een denominatie hoort ben je dus niet aangesloten bij een van deze stromingen terwijl je jezelf wel christen noemt.

In praktijk neigen deze mensen wel naar een bepaalde stroming doordat ze zekere opvattingen hebben, maar zijn ze dan geen lid van een gemeente en 'op hun eigen manier' christelijk.