moet je een hoofdoek in een moskee op als moslim ?

en ja waarom dan

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Religie
6.7K
Antoni
10 jaar geleden
Ja, dit is best een logische vraag. In een moskee is een aparte ruimte voor vrouwen. In die ruimte mogen mannen niet komen. De hoofddoek is bedoeld om als vrouw niet (te) aantrekkelijk te zijn voor mannen. Als er geen mannen in de buurt zijn, zou de hoofddoek dus in principe "af" mogen. Zouden moslima's in de "vrouwenruimte" in de moskee dus hun hoofddoek(en) niet (meer) (hoeven) dragen? Goeie vraag! + 1 voor je vraag!

Antwoorden (1)

Goedendag,

Vrouwen dienen in een moskee een hoofddoek te dragen. Hun armen, schouders en benen dienen eveneens bedekt te zijn. Voor men de moskee betreedt, dienen zij de schoenen uit te doen. Vrouwen bidden (meestal) gescheiden van de mannen.

Waarom?
Islamitische vrouwen dragen een hoofddoek om hun uiterlijk te verbergen. De islamitische samenleving vind namelijk, dat een vrouw geprijsd moet worden en erkenning zal krijgen om haar persoonlijkheid (goede eigenschappen), en niet haar schoonheid. Het (schone) uiterlijk vergaat immers, maar het karakter is een blijvend iets.

Ik hoop dat dit jouw vraag beantwoordt heeft!