Wat trek je als vrouwelijke nederlandse gast aan op een besnijdenisfeest.

Aankomende zaterdag ben ik uitgenodigd op een besnijdenisfeest. Zelf ben ik Nederlands en ik weet dat er nog meer niet gelovige uitgenodigd zijn.

Wat trek ik op zo'n gelegenheid aan?

Is bijvoorbeeld een rok of jurk met een jasje en hakken geaccepteerd?

Alvast bedank!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Religie
1.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Iets feestelijks in ieder geval. Maar ik zou het aan de mensen vragen die je hebben uitgenodigd. Het is geen gekke vraag, getuigt juist van interesse, medeleven en respect. Je zegt er eigenlijk mee: "Ik wil me graag aanpassen aan jullie traditie, ik weet alleen niet goed hoe. Ik heb jullie hulp hierbij nodig, want ik wil graag respectvol voor de dag komen." Daarbij kan ik me voorstellen dat het per synagoge (ik neem aan synagoge, moskee zou op vrijdag zijn?) en per familie verschilt...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een lange maxi rok( of jurk ) waar je goed bedekt mee bent met leuke ballarina's en wat kettingen ringen armbandjes raad ik je aan
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goed advies fidolecosp.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Inderdaad: ga niet gokken maar vraag het even aan degene die je hebt uitgenodigd of, als je dat niet wil doen, iemand anders die op het feest komt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou niet iets roods aantrekken als ik jou was.

Antwoorden (1)

Leuk dat je bent uitgenodigd. Ik neem aan dat het om een islamitisch besnijdenisfeest gaat? Wat goed dat je bereid bent je aan te passen.

Beste strategie: aan de gastheer/gastvrouw vragen.

Als je dat om wat voor reden dan ook niet wilt, kun je jezelf het beste goed bedekken. Dus wijde lange broek of rok, iets met lange mouwen en vooral geen diepe halsuitsnijding.
Hoge hakken of niet maakt niet uit, wat je zelf leuk vindt. Hoewel je wellicht je schoenen uitdoet als het feest bij hen thuis is.
Ik neem zelf in zulke gevallen ook een sjaaltje mee dat ik eventueel over m'n hoofd kan draperen als verder alle vrouwen gehoofddoekt zijn.

Veel plezier!