Ga heen en vermenigvuldig U is dat wel verstandig in deze tijd?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Ga heen en vermenigvuldig u,is dat geen kerkelijke uitspraak?Wat daar gepreekt word word,moet je met een korreltje zout nemen en dat "vermenigvuldig u", al helemaal.Kan ook helemaal niet,tenzij je de 2de keer een tweeling krijgt,en de keer daarop een 3ling en zo voort.Maar ik weet wat je bedoeld hoor.Er zullen altijd mensen nodig zijn,maar ik persoonlijk vind 2 kinderen meer dan genoeg.

Nee, maar leg dat katholieken en moslims maar eens uit. Toegevoegd na 1 minuut: om de hoofdstromingen te noemen.

Dat ligt eraan waar je bent. Er zijn namelijk ook delen van de wereld waar de bevolking zo krimpende is dat de instandhouding van de welvaart (wie gaat voor al die bejaarden zorgen?) in gevaar komt.

Ja. De instandhouding van de soort is DE opdracht in onze genen (van God) die het leven op aarde mogelijk heeft gemaakt en in stand houdt. Zonder dat sterft alles ogenblikkelijk en reddeloos uit. Dat maakt ‘leven’ zo krankzinnig uniek. Mensen die in ETI geloven moesten daar eens diep over denken.

In deze tijd niet. Ook niet vermenigvuldig u en ga heen.

Een beetje is toch wel nodig!

Waarom wordt dit eigenlijk gestimuleerd: kinderen zijn de bekroning van het huwelijk en zullen als het goed is hun ouders gaan verzorgen als ze ouder zijn en verzorging nodig hebben. In deze tijd is seks meer voor het genot en kosten kinderen geld, maar ik vind dat de oude denkwijze mag blijven bestaan...

Dat heengaan dat weet ik niet, maar het vermenigvuldigen zal door minstens een deel van de mensheid moeten gebeuren anders zal het menselijk ras snel uitsterven.

Ja hoor, want vermenigvuldigen betekent nog niet altijd dat het delen lukt... Het is de nr° 1 tijdverdrijf, als dat ook nog een wegviel of er belasting over geheven werd, of erger nog verboden, dan waren wij allemaal onthand...

Waarom zou dat in deze tijd anders zijn? De mens moet zich voortplanten, anders sterven we uit. In iedere tijd wordt er gezegd dat het erger is dan vroeger, maar dat is een kwestie van perceptie, dus waarom zou je nu geen kinderen op de wereld kunnen zetten?

Wij hebben al een tijd geleden ondekt,dat we daarvoor niet meer henen hoeven te gaan. Het kan ook gewoon thuis en is wel zo comfortabel. Ik geloof idd niet dat het verstandig is,maar wel lekker.

God heeft gezegd :"Bevolkt de aarde". Niet "overbevolkt "de aarde!

Deze tekst wordt wel wat al te letterlijk genomen. Vooreerst gaan we er maar van uit dat de meeste kinderen geboren worden uit liefde. En wat is verstandig. Ik ben geneigd te geloven dat het merendeel van de bevolking binnen zijn eigen gezin dit goed kan bepalen. Dan krijg je na het overlijden van alle babyboomers dus weer een ander vraagstuk. Kan je vraag wel begrijpen maar ben toch geneigd dit betuttelend te vinden.

De mens denkt wijzer te zijn dan God!!! Zie wat er van komt. Tornt er niet aan en zie niet om. Als u de zegen mag ervaren worden de euro's verdubbeld ofwel ver- tienvoudigt. Kinderzegen wordt u van God geschonken ook al denkt men vaak nemen we er (nog) ééntje.

Nee en ja. De bekroning op een huwelijk of een relatie is vaak wel een kind of kinderen. Maar er zit wel weer een andere kant aan, door in wijsheid en liefde samen te leven, is het verstandig om goed na te denken voor als er een kinderwens is. Het heeft ook een behoorlijke impact om kinderen op te voeden en een stukje kwaliteit te bieden.

we moeten niet de woorden van God aanpassen aan onze tijd. Maar wij moeten ons aanpassen aan de woorden van God. Toegevoegd na 2 minuten: en vermenigvuldigen kan alleen tussen man en vrouw

Er staat niet bij met hoeveel je je moet vermenigvuldigen, dus misschien in tijden van overpopulatie (nu dus) met nul??

Gezien de enorme overbevolking lijkt me dat in deze tijd niet meer van toepassing. Maar vergeet vooral niet dat er pas sprake is van overbevolking wanneer het algehele 'verbruik' per hoofd in verhouding te hoog is. Zouden we met z'n allen wat zuiniger zijn, dan zou de mate van overbevolking vanzelf verminderen, zonder dat dit hoeft te betekenen dat er minder mensen op onze planeet rondlopen. Adam en Eva waren - voor zover zij al bestaan hebben - de enige mensen die op aarde leefden, dus vermenigvuldiging was puur noodzakelijk voor het voortbestaan van de mens. Nu, in een tijd waarin er miljarden mensen leven, is voortplanting (tot op zekere hoogte) geen vereiste meer.