Mag ik ASMR filmpjes kijken als Christen?

Ik heb gisteren voor het eerst een ASMR filmpje gekeken, maar ik vroeg me af of ik dat wel mocht kijken als Christen. Weet iemand hier antwoord op?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Religie
2.6K
Ritsuka
10 jaar geleden
waar staat asmr voor? en waarom zou het niet mogen?
Ritsuka
10 jaar geleden
niet zo makkelijk googlen op mijn telefoon

Antwoorden (2)

Eigenlijk begrijp ik jouw vraag niet. Waarom zou een christen niet mogen kijken naar een filmpje dat gemaakt is met het doel dat de kijker tot rust komt? Er zit heus geen duivelse invloed achter, er wordt niet gevloekt, en je wordt niet uitgelokt om kwade dingen te doen. Als jij voor jouzelf vindt dat het kijken naar zo'n filmpje een negatief effect op jou heeft, dan moet je zelf besluiten dat het voor jou niet goed is. Er is niemand die voor jou kan zeggen dat jij dat als christen niet zou mogen.
Amadea
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik kan het wel begrijpen, de kerk verbiedt immers alles wat maar een beetje vermakelijk is.
Amadea
10 jaar geleden
Welnee, Wavaria. Er zijn misschien een paar kleine heel strenge groeperingen die verbieden. Maar dat is slechts een kleine minderheid.
Amadea
10 jaar geleden
Alleen mensen die daar gevoelig voor zijn kunnen er een bepaald gevoel bij krijgen. Maar ik vraag me af welk percentage van de gehele bevolking dat zal zijn. Toen ik voor de eerste keer hierover las ben ik een paar filmpjes gaan kijken, maar ze doen mij niks of irriteren zelfs (dat nagelgetik, vreselijk!).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik ben het met je eens amadea, maar aan de andere kant: ik heb een christelijke collega die niet mag mediteren en zich daar altijd erg ferm over uitspreekt. je zou dit kunnen zien als een vorm van meditatie.
Al lijkt sommige ASMR op het oog onschuldig, ik zou er toch voorzichtig mee zijn.
Je stelt de vraag niet zonder reden.

Het gaat van onschuldig over naar vormen van hekserij.
- the good witch ways.

Toegevoegd na 3 minuten:
Niet doen dus, het bevat soms hekserij