wat is de betekenis van dit armbandje?

het is ws joods/israelisch. Heeft het een betekenis? en wat staat er voor tekst op ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Religie
1.8K

Het beste antwoord

Op de armband zijn drie Hebreeuwse letters te lezen: de allef, de lamed en de dalet.
Er staat dus iets als ALD.
Het gaat hier om drie letters volgens de Kaballah iets betekenen, ze zouden je bescherming bieden.
De kabbala of kabbalah is een joods religieus filosofisch systeem dat beweert inzicht te geven in de goddelijke natuur. Kabbalah (קבלה of QBLH) is een Hebreeuws woord dat 'ontvangst' of 'openbaring' betekent.
Plaatje bij antwoord
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Aleph Lamed Dalet staat voor een van de 72 onuitspreekbare namen van G-d. In dit geval zou het beschermen tegen kwade gedachten en het boze oog, volgens een uitleg van de Kabbala. Deze vorm van Kabbala past niet in het gewone Jodendom. Het is een geheime leer die binnen het Jodendom omstreden is.