dat is zeker niet klein, kan makkelijk een halve meter zijn met een gewicht van 20 kg.

Toegevoegd na 2 minuten:
Zie bijvoorbeeld diverse websites van kerkgemeenschappen die de "haan" hebben gerestauraeerd en herplaatst. De haan in deze afbeelding is zelfs groter dan 50 cm.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Kijk! Dat is nog eens een duidelijk antwoord! Dank je. +je
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
sorry voor de typfouten, maar fijn dat het wel duidelijk is. De haan in de afbeelding is wel een normaal formaat. Je kunt je voorstellen dat als je er ook bladgoud omheen doet zo'n haan een kostbare windwijzer is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Duidelijk antwoord, bedankt! En de spelfouten vallen wel mee. Ik zie er maar één, en die valt onder typfout geloof ik haha.
Maar bedankt!

Andere antwoorden (1)

Lijkt mij een statussymbool uit het verleden dus des te rijker het dorp des te groter de haan. Een beetje als de moskeeën vandaag de dag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klinkt heel logisch! +1