Als een hindoe moet bekeren tot de islam voor nikah (moslimhuwelijk). Ben je dan echt moslima?

Als je geboren bent als hindoe en door nikah moest bekeren tot de islam. Ben je dan hidoe of moslim. En ben je echt moslim als je toch in je eigen geloof blijft geloven ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Religie
7.9K

Het beste antwoord

Je neemt het geloof van je echtgenoot aan ?? Praat eens net een pandit over je gevoel en hoe het hindoeïsme hier over denkt...

Toegevoegd na 1 uur:
In je hart ben je hindoe..dus blijf je hindoe..als je met een christen zou trouwen..ben je dan ineens geen moslim meer ?? Voor je gevoel ben he hindoe ..dus ben je hindoe!! Dit heb je meegekregen van huis uit...namaste..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Nee. Je kan je wel voordoen alsof je een moslim bent, maar als je niet met je hele hart en ziel in Allah gelooft ben je geen moslim. Dat is namelijk een vereiste als moslima zijnde. Allah is het allerbelangrijkst in de Islam. Vraag jezelf af: wil jij je wel bekeren?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geloven zit in jouw hart. Het is jouw overtuiging. Een ritueel verandert daar niks aan, zeker niet als jij het niet uit volle overtuiging ondergaan hebt. Misschien dat je volgens de Islam nu wel een echte moslima bent, maar hoe zou je dat kunnen zijn als je het zelf niet zo voelt?

Geloof is een setje overtuigingen met een cultureel sausje er overheen. Als je de overtuiging niet hebt, maar alleen het culturele sausje opgedrongen hebt gekregen, ben je geen echte gelovige. Als dat jou in de problemen brengt, kun je overigens rustig de schijn ophouden, dat doet een groot deel van de wereldbevolking.

Als je het voor jezelf niet meer kunt verkroppen, zou je eens met een pandit moeten gaan praten over hoe het hindoeïsme hier tegenover staat en onderzoeken of je jezelf op een of andere manier 'uit kunt laten schrijven' bij de Islam. Voor zover ik weet is dat volgens de moslims zelf onmogelijk, maar voor zover ik weet hebben we in Nederland ook godsdienstvrijheid.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als ik de antwoorden en je reactie daarop lees dan constateer ik dat je met het grootste gemak in een godsdienst gestapt bent waar je, als je je er een beetje in verdiept had, van had geweten dat je er nooit meer afstand van kunt doen.

Misschien gebruik je godsdienst omdat dat je een sociale omgeving geeft waar je je in thuisvoelt en die je geborgenheid biedt. In dat verband zou ik mij niet druk maken. Als je nu weer opgaat in een hindoe gemeenschap heeft er niemand last van dat je volgens de islam moslima bent want dat hoeft niemand te weten en voor jezelf heeft het zo te lezen geen waarde en in je hart ben je het dus niet.

Praktisch punt is dat als je ooit weer een ware tegenkomt die toevallig moslim is dan ben je het al en hoef je geen rituelen meer te doen :-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is gewoon een goed antwoord +
ja zeker.

als een baby gedoopt wordt is het toch ook een katholiek kind!
ik weet het dit is iets anders , maar als de hindoe de islam en verzen leert en deze naleeft is het weldegelijk een moslim volgens sharia
ik zelf ben geboren uit 2 geloven, maar wel katholiek gedoopt dus een katholiek
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je wordt moslim als je dat zelf wil en vrijwillig de Shahada aflegt. Dus "Eshhedoe an laa ilaha illallah, wa eshhedoe enna moehammaden abdoehoe wa rasoeloeh" uitspreekt.
Daardoor wordt je "echt" moslim.
De Islam laat officieel niet zoveel ruimte voor het combineren van de Islam met (elementen van) andere godsdiensten. Geloven in Shiva, Vishnoe en Kali Durga naast Allah levert voor een moslim niet echt bonuspunten op.
Toch zie je in de praktijk dat mensen Islam vermengen met andere godsdiensten, bv in Afrika met animistische/tribale elementen, op Java (hindoeistische en animistische elementen) en in centraal Azië (Islam met sjamanistische elementen).
Deze mensen vinden van zichzelf wel dat ze moslim zijn.
En dat is eigenlijk waar het om gaat...wat vind je zelf? Voel je je nu moslim? Of eigenlijk meer hindoe? Of een beetje van allebei? Dan kun je ook altijd nog Soefi worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat hangt af van wat je onder 'echt' verstaat.
Een echte moslima gelooft wat ze destijds vrijwillig heeft uitgesproken (de shahada). Als ik jou zo hoor is het eerder een toetreden tot de islam geweest dan een bekering. Maar degenen die erbij waren konden niet in je hart kijken en gingen er dus van uit dat je het meende.
Nu het huwelijk ontbonden is zou je kunnen nagaan waar je overgang tot de islam is geregistreerd en zo kijken of je dat ongedaan kunt laten maken.