Opgedragen in de kerk, sta ik nu geregistreerd?

Toen ik klein was ben ik opgedragen in de kerk. Staat dit net als bij dopen in de katholieke kerk geregistreerd?

Zo ja kan ik mezelf op een of andere manier uitschrijven of iets?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Religie
3K

Het beste antwoord

Nee hoor, je staat nergens geregistreerd. Opdragen is gewoon een handeling van je ouders om hun dankbaarheid voor jou, in het midden van de gemeente te uiten. Samen met de gemeente danken ze God en soms kan het zijn dat ze beloven dat ze jou zullen opvoeden binnen die gemeente. Dat moet voor jou toch ook een goed gevoel zijn: je ouders waren God dankbaar dat ze jou mochten ontvangen uit zijn hand. Je bent, in elk geval voor God, een geliefd kind.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt!!!

Andere antwoorden (1)

Opdracht of opdragen: In kerken waar men geen kinderdoop kent worden de kinderen meestal opgedragen tijdens een kerkdienst aan God. Het kind wordt aan de gemeente voorgesteld en er wordt een zegen gevraagd over het leven van het kind. Het kind wordt zo in het midden van de gemeente opgedragen aan God en er wordt aan de gemeente gevraagd om mede zorg te dragen voor het kind en waar nodig te helpen bij de opvoeding van het kind.
Omdat je in die kerken pas echt meetelt als je gedoopt bent vermoed ik dat je nog steeds niet echt bij die kerk staat geregistreerd maar ik kan het ook nergens vinden helaas. Neem contact op met de kerk waar je opgedragen bent om het zeker te weten want het ligt misschien ook aan de soort inschrijving van je ouders.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je bent geen dooplid, maar je doet die kerken tekort door te zeggen dat je als kind niet meetelt. Integendeel. Kinderen horen er helemaal bij, daar is geen ritueel voor nodig.